agnesviktoria

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

''tänk tänk, tänk!''

Av Agnes Hedengård - 24 oktober 2010 22:26

tjofräs!

Nu har jag kommit hem ifrån älsklingen,

jag hade supermysigt som vanligt! :3


Jag har tänkt lite och så , jag funderar alltså att skriva om mina tankar & åsikter

om saker o ting. Jag har ju en kategori för det, men jag tänkte nu lägga ner mig och faktiskt skriva kanske ett sådant inlägg var annan dag eller var tredje eller så. Bara för att ha en röd tråd i det hela. Känner att jag vill skriva i timmar om saker och ting som bara sprudlar inom mig. Så därför tänkte jag nu börja med det!

Det kan vara saker som miljön, hur jag tycker och tänker om saker, skolan, missbruk, komplex m.m

Så ja, hope you like it!   


Och just idag tänkte jag skriva om naturen.

Jag vill bara säga att jag facineras så grymt mycket av våran jord!

Det är så underbart att bara gå utanför huset och ta ett djupt andetag och njuta av denna underbara skapelse som på något sätt skapats.

De senaste dagarna då jag har varit ute och gått med min hund,

så börjar jag alltid tänka som mest.

Speciellt nu vid hösten då det börjar bli kallare, och frosten lägger sig snabbt.

Att som sagt andas in den svala luften och känner hur den sveper om lungorna med en uppfriskande känsla. Jag kan bara sitta och grubla på

detta mirakalösa under i timmar!

Samtidigt som det är facinerade & underbart är det lika förvirrande.

Och i tre dagar nu har det var klar stjärnhimmel på kvällarna då jag varit ute och gått. Det har också varit fullmåne i tre dagar nu om inte mer, o när jag väl kollar upp mot himmeln så fastnar mina ögon direkt på den största ljuskällan.

Månen.

Jag kan där lika så stå i timmar,om det nu inte hade varit så förbannat kallt.

Men jag har alltid gillat månen mer än solen.

För solen kan man aldrig kolla rakt in i, inte ens med solglasögon.

Om man nu inte vill riskera att förstöra synen såklart!   

Men månen, den är så mild så mjuk att kolla på. Det känns nästan magiskt när man väl står där ute i kylan och det är alldeles tyst runt omkring än.

Det ända man hör är vinden som blåser till i de döda löven i träden.

Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig rätt.

Men för mig så är det väldigt magiskt som sagt på något sätt.

Jag har fått en sådan livsglädje bara av naturens underbara under.

Även fast jorden bidrar mycket så förstör den lika så.

Men allt är förplanerat, vi skapades för att leva och sedan somna in.

Av jord är vi kommen av jord skall vi åter bli, right?

Hösten är någ min favorit årstid, månen lyser som mest då.


Det var mina små tankar om naturen, mest hösten kanske.

menmen, hope u get it!   


Nu ska jag nog dansa lite till awesome musik,

och försöka göra klart engelsk läxan.   


Ha det bäst allihopa & godnatt,

peace out !   

random pic.

 
 
Ingen bild

Louise

26 oktober 2010 19:10

HAHAHAH! Åh herregud, Agnes... Det hade varit helt okej sagt/skrivet om det hade varit någon annan som hade skrivit det..men DU! Haha, kan verkligen inte tänka mig dig sitta och skriva något sånt här. Det blev bara...jobbigt fult.

Agnes Hedengård

28 oktober 2010 18:24

oooookej xd
vem är detta? :o

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes Hedengård - 9 april 2011 18:33

             test -    

Av Agnes Hedengård - 9 mars 2011 21:37


hejhopp!   Eftersom detta inlägg kan läsas av ALLA webbläsare så kommer jag här med kort info: Jag kommer lägga ner bloggandet total om jag inte får bloggen fixad på något sätt, jag sitter nu helt clueless framför alla kodmaller hit & dit på blog...

Av Agnes Hedengård - 1 mars 2011 14:30

HEJ!   Här med säger jag hejdå till bloggplatsen och säger hellut till min nya blogg: http://agneshedengard.blogg.se/   Denna blogg kommer finnas kvar ett bra tag till, så alla förstår att jag bytt blogg. Så nu finner ni mig som sagt på...

Av Agnes Hedengård - 28 februari 2011 14:35


Shuu-lu-lu-luu!   Nu sitter jag och (försöker) göra något som liknar fransk manikyr på mig själv, samtidigt så hörs Regina's ljuva röst genom högtalarna. lovely!    Jag har även fått tag på min sjusovare till pojkvän som bara sov till 13.00...

Av Agnes Hedengård - 28 februari 2011 09:59


hejhopp!   Nu sitter jag och försöker hitta på något kul, men det går lite segt.  Jag har inga ideér alls, det är helt tomt i min lilla hjärna.   Mamma tyckte att jag skulle ta och röja på mitt rum då det (woooow) ser helt förjävligt ut. Det ...

Presentation


Agnes var namnet, tjejen som lever vardagslivet som vilken vanlig tonårs tjej som helst!
Råkar bara ha lite åsikter och tankar om diverse. Allt och lite till helt enkelt, enjoy!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards