agnesviktoria

Alla inlägg under november 2010

Av Agnes Hedengård - 21 november 2010 22:35

godnatt!


Som jag skrev förut så skulle jag sätta mig vid tvn och se på twilight filmen, men efter att ha sett drygt 20 minuter så kom jag på mig själv då jag satt och sa nästab varje replik. Blev lite långtråkigt så jag skrev till Albin, och han erbjöd sig att komma hem till mig en snabbis. 

Det tackar man ju inte precis nej till? 

Så han var så söt och kom hit & gjorde mig sällskap. :3 

Precis innan han kom så hittade jag min The Sims 3 skiva liggandes under mattan, jag kan ju tilläga att jag är inte så värst försiktig med vissa saker som jag äger.

Som t.ex min mobil som jag tappar minst 5 ggr per dag om inte mer.

Jag lovade mig själv när jag fick min mobil att jag skulle försöka o aldrig tappa den, men vad tror ni inte händer samma dag jag fick den? precis.

Sen dess har jag bara låtit den få ramla ned i marken hur den vill. 

Men min iPod är jag väldigt rädd om, inga repor på skärmen..hittills i alla fall!

Anyway, the sims var det. 

Så när Albin kom så satte vi oss och spelade det en liten stund. 

Men vi slutade tills allt gick över styr, men det är väl så det brukar bli?   


Matten funderar jag på att kolla nu, kanske gå igenom talen muntligt i huvudet lite hjärngympa sådär.   

Läste i någon tidning att det är viktigt att träna sin lilla hjärna! careface

Jag kom även på att jag har engelsk prov/test i morgon, fast det var tydligen bara läs & hör- förståelse. Det är ju alltid oförberett inget att plugga på liksom.

Men vi hade en stencil & nån sida i boken att läsa på

så jag gör det för säkerhetens skull! 


Som sagt var så är det ju ännu en måndag i morgon, visst är det underbart?

Eller inte, men jag tycker faktiskt tisdagar

har blivit veckans alla dagars värsta dag! 

Den där schema skrivaren har i alla fall gjort våra tisdagar hemska

, dryga och helt idiotiska.

Det ända bra med tisdagar är gympa lektionen sista timmen!   


Bäst att jag går och lägger mig nu, jag ska även inviga min nya tandborste. höhö

hörs i morgon!


Ha det bäst,

peace   

  thumbs up for 3D glasögon, och för att jag är allmänt retard!

Av Agnes Hedengård - 21 november 2010 17:32

shalabajs!


Igår sov jag som sagt hos min underbara Albin, och vi hade sjukt kul som vanligt. 

Men tiden går fort när man har kul, right? 

Vi somnade inte förens halv fem i morse, men då vi tillslut somnade så vaknade vi tjugo över tolv. Då gick vi upp för att äta lite frukost, sen så cyklade jag hem för jag och mamma skulle ju ta en liten tripp till challa. Jag skulle till Rusta för jag hade sett att dom sålde ''SillyBandz'' men ikke då. Dålig service. För jag kollade igenom hela affären där jag kunde tänka mig att dom fanns. Hittade inga alls. 

Jag frågade då i kassan, men dom bara:

'' Hittar ni inte det i affären så har vi det inte ''

MEN JAG VET JU INTE OM NI HAR DET ELLER INTE, JAG KAN INTE ERA FKING AVDELNINGAR UTAN TILL!

Så jag blev lite surmus. 

Då gick vi till centret och kollade runt på kläder m.m. 

Men allt var helt dött, fanns verkligen inget som ''lockade'' mig.

Haha, men på ÖoB så fick jag syn på ''Twilight''- filmen den första. 

Mamma tyckte att jag lika gärna kunde ha laddat ner den men jag tycker det är mycket coolare att ha alla DVD fodral.

Det är också mycket bättre kvalité och lagligt!   


Så jag fick min vilja igenom och en twilight film & en tandborste trillade ner i kund-korgen. Den tredje filmen ska också ha kommit ut,

den MÅSTE inköpas! 


Nu har jag precis duschat och jag funderar på om jag ska se twilight filmen, för det var ett bra tag sen nu jag såg den. hehe

Borde även plugga lite matte,

men det gör jag senare kanske innan jag ska lägga mig och sova.

Men det är lite knepigt detta kapitel så Camilla ( min matte/ gympa- lärare) får ta och hjälpa mig mer i morgon istället!   


JUSTE sillybandz är världshistoriens coolaste gummi-armband ( enligt moi )!

 http://www.sillybandz.com/



Ha det bäst,

peace   

  

Av Agnes Hedengård - 20 november 2010 14:49

Hallojsan!


Var inte så länge sedan jag skrev men hade lite små saker att ta upp.

Jag har jobbat med matten ,känner mig grymt duktig faktiskt!   

Min björn har också vaknat så han fick jag tag på och ska snart packa väskan och dra mig ditåt. 


Den senaste stunden har jag som ni ser ändrat designen & headern på bloggen.

Lite mer jul/vinter- känsla över det hela, blev väldigt nöjd faktisk. 


Men jag har även suttit och gråtit. För som ni ser på min header så är det en häst mule med och det är nämligen min älsklings häst.

Ja ni anar inte vad jag älskar den lilla krumeluren!

Han är min ögonsten, ja varje gång jag ser han så blossar det upp glädje i mig.

Jag beslutade att jag inte skulle rida på hela nian, för att jag vill verkligen lägga ner mig i skolan os.v Men jag har varit uppe i stallet och hälsat på han!

När jag red så var jag bl.a fodervärd på han. Jag tog alltså om han lite extra, och red han mer än två ggr i veckan. En liten känsla av att ha en egen häst ungefär.

Igår så träffade jag på Patricia och då sa hon att han kanske ska avlivas..

Jag kunde knappt tro mina öron. Det brast verkligen i mig.

Först då kunde jag inte riktigt förstå. Men nu när jag sitter ensam hemma så slog det mig att min lilla glädje spridare ska kanske lämna denna värld. 

Det är för att han är så jävla klantig av sig, han lyckas alltid göra sig själv halt den stackarn. Han är ju en sådan underbar häst! 

Men det blir jobbigt i längden att träna upp han jätte mycket sen så skadar han sig och får stå ensam i hagen. Så håller det på hela tiden. 

Han mår ju inte bra på det heller, för han är så kelsjuk så att stå ensam är ju rena helvetet för han. Jag vill bara åka upp till stallet och springa till Jagge och aldrig lämna han. Han har alltid gjort mig glad då jag har mått som värst. 

Hur ska jag klara mig utan hans gnäggningar då jag kommer gåendes till hans hage, att få se hans lyckliga stora bruna ögon koll rakt in i mitt hjärta?

Det må vara ett djur men ett djur som förstod mig bättre än någon annan.

Innan jag var tillsammans med Albin så var jag ju ganska så deprimerad och kände mig så svag. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Men varje gång jag skulle åka och ridning så glömdes alla besvär. Allt bara rann av mig, det var som om Jagge var en helt annan värld. En värld av lycka. 

Jagge / Jägermeister.. om du försvinner från denna värld så försvinner en stor bit av mitt hjärta. Du kommer alltid vara min trogna springare oavsett vad!

jag älskar dig <3


Nu är det bara att hoppas på att Gud hör min önskan, 

att min alldeles egna glädjespridare ska få leva vidare!


Skriver mer ikväll.

Ha det bäst,

peace   

      

Av Agnes Hedengård - 20 november 2010 13:08

hallojsan!

lyssnar på feliz navidad och mår bra §


Ganska så clean lördag då, sov sjukt gott. 

Jag skulle egentligen ha följt med mamma till mormor men jag orkade verkligen inte. För om man ska åka till mormor som bor 7 mil härifrån så ska man åka på fredag och komma hem på lördag, för då kan man sova ut från lördag till söndag. Känns som om lördagen går till spillo liksom. Men jag slapp att följa med, så nu är jag ensam hemma. Ingen mamma & ingen hund. Dom kommer hem i morgon, och då ska jag & mamma förhoppningsvis ha en shopping dag i charlottenberg. 

Jag har nämligen spanat inte lite grejor som behöver inköpas!   

Nu undrar ni säkert varför jag valde att vara helt ensam på en lördagskväll i sveriges läskigaste hus? (enligt mig)

Jo, ni förstår jag ska nämligen sova hos min bedårande pojkvän! :3

Om han någon gång vill vakna, värsta sjusovar'N^ i världen så det finns inte. 


Så det ska bli supermys i alla fall, det är som mysigast att vara med varandra då det är svin kallt ute och så sitter man inne där det är sjukt varmt och håller om varandra! huhu   


Nu ska jag försöka få tag på min björn till pojkvän som tydligen gått i ide och jobba lite med matten!   


Ha det bäst,

peace   

   


Jag passade även på att ta lite kort när nu snön ändå är här och hälsar på! 

Av Agnes Hedengård - 19 november 2010 19:19

tjoofräs!


Nu sitter jag hemma tillsammans med världen bästa kille, och vi har precis varit ute och gått med min allmänt galna hund som är helt hysterisk för att mina föräldrar inte är hemma.

Nästan värre än att sitta barnvakt.   


Denna dagen är den sjukt bästaste dagen i mitt liv, eller ja en av dom.

För att först så ..*trumvirvel*.. jag fick G på matteprovet! :D

superawesomeultramegaglad. 

Jag måste bli klar med två kapitel till och göra prov på dom, och jag har bara en månad på mig. 

but I can do it!   


Sen så är det den 19:de i dag och det betyder fyra underbara månader med min älskling Albin! ;3 ♥ 

Känns också värsta supermegawesome, så en stoor puss på han!   


Nu ska vi kolla på HIMYM och maybe göra lite milkshake, 

och ha ett allmänt mysigt fredagsmys!    


Ha det bäst,

peace   

  

Av Agnes Hedengård - 18 november 2010 22:24

GODKVÄLL!


Har sett på alla senaste Paradise Hotel kan absolut inte sluta kolla på det, när man väl börjat så måste man ju få vet hur allt detta slutar! huhu

Jag har även laddat ner alla nya Glee avsnitt av säsong två ganska så awesome då måste jag säga.   


Sen fick jag lite besök av Martin & Mattis, dom ville ut och gå men jag vägrade att transforma till en istapp. Så dom kom hem till mig och var allmänt övertrötta.

Men det var väl lite trevligt med sällskap en ensam kväll som denna. Martin fick även se hur mitt hus ser ut. höhö   

Min hund var sjukt kissig & bajsig så jag fick ut dom övertrötta smurfarna i samma veva som jag gick ut med Zack.


Nu är jag tillbaka till värmen igen och äter på min B&J's

och den smakar delicöös.


Fick även reda på att troligtvis är det inget engelska test/prov sak i morgon för våran engelska lärare Susan är sjuk. 

SÅ :

   - För att vi inte har något test/prov! (slipper plugga)

   - För att Susan ligger hemma och är sjuker.


Nu ska jag dunka musik och smaska vidare på min cookie  dough! 


Ha en bäst kväll,

peace   

    

Av Agnes Hedengård - 18 november 2010 16:39

TJOFRÄS!


Jaha ja, då sitter man här igen. no shit 

Anyway. Dagen har varit pretty good faktiskt kändes som om jag nailade hemkunskaps provet så det känns la gött, sen så hade jag matteprov också och det gick väl som det gick. Får säkert IG brukar vara så. Men ni ska bara veta vad jag kämpar och sliter med denna jävla matten som bara segar ner sig. Hatar mig själv för att jag var så himla lat i åttan. urk

MEN på ett eller annat sätt ska det där underbara G synas på mitt slutbetyg annars så ger jag upp. Kommer sluta ''leva livet'', ska bo med mina föräldrar tills jag blir femtio. Albin kommer ju knappast stanna kvar med galna-IG-barnet.

ursch gör ont i mig när jag skriver så.   

Jag älskar dig Albin och jag kommer aldrig lämna dig, hoppas du inte tröttnar på mina deprimerande bajsbarn personlighet!

SÅ kommer i alla fall mitt liv se ut om jag inte får godkänt i matte.


Aja, efter skolan så tog jag följe med Martin och fick se insidan av hans hus väldigt fint hus måste jag säga!   

Sen åkte vi vidare till Mattis, sedan till ICA fast då åkte Martin till intersport. 

Jag och Mattis trippade runt lite på ICA sen så köpte han en B&J's till mig

,väldigt snelt av han!   


Kommer inte kunna träffa Albin idag heller för han har jobbar sen så ska han ha prov i C++ i morgon! :x

suger bap.

Men vi skulle troligtvis ses i morgon så blir jag happyface igen

, för i morgon råkar det också vara en väldigt speciell dag! :3


Nu ska jag ladda ner alla twilight filmer, plugga på engelskan som vi har något ''test'' på i morgon. Får väl se hur det går! 

Skriver mer senare i kväll.    


Ha det bäst,

peace   

   random pic.

Av Agnes Hedengård - 17 november 2010 21:00

HEJHOPP!


Jag har pluggat lite smått sådär, nötar in det senare precis innan jag går till sängs.

Nu har jag precis sett på Bonde Söker Fru tillsammans med pappsen, har nog inte skrattat så djupt som jag gjorde ikväll då jag och pappa total dissade tjej-bonden. Att hon ser förjävlig ut, och pappa sa ifall jag hade sett ut så hade han skämts för mig. Sen blev det bara värre och värre!

Sådan far sådan dotter.   


Nu ska jag hoppa in i duschen (en varm en) har lite smått huvudvärk. Det bästa sättet för mig är att ta ett sjukt varmt bad eller dusch.

Man blir betydligt mer avslappnad!   

Efter det ska jag nog kolla lite på matten, för jag har prov i det också tomorrow. 

Bäst att snabb repetera lite så jag har koll på läget. hehe


JUSTE!

När jag fyllde år (10 september) så fick jag en iPod som jag verklige tycker om. Men jag nöjer mig inte med det..hehe.

Nej, för jag vill jättemegasuper gärna ha ett par beff hörlurar med världens tyngsta bas!    

Så jag kollade runt på några och detta är helt klart mina favvoriter:

  

    

Jag är nog mest kär i den sista, paul frank!

Alla är dock helt underbara, så får se vilken den nu blir. 

För någon av dom SKA jag ha!   


SÅ godnatt my dear fellows - även fast jag inte ska sova nu bara att det inte kommer fler inlägg today

Ha det bäst,

peace   

Presentation


Agnes var namnet, tjejen som lever vardagslivet som vilken vanlig tonårs tjej som helst!
Råkar bara ha lite åsikter och tankar om diverse. Allt och lite till helt enkelt, enjoy!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards