agnesviktoria

Alla inlägg den 8 december 2010

Av Agnes Hedengård - 8 december 2010 20:59

hejsan kära blogg!


Nu är jag äntligen hemma från tågförseningar m.m

,och som man brukar säga borta bra men hemma bäst.   


Så nu undrar ni säkert hur ''dag 2'' varit i Stockholm?
Jo, idag vaknade jag ungefär på samma sätt & tid som när skolan börjar ( 06.30 ).

Så jag tog på mig kläder och allt det där morgontjafset med att borsta tänderna, borsta håret, parfym os.v

Så hade pappa beställt en taxi för det var en bra bit ifrån min brors lägenhet att gå och mitt morgonhumör tillsammans med massa minusgrader?

Tro mig det är inget att riskera!

Det var ju ganska så nice då och slippa allt det där kalla.

När jag kom dit så var vi först ,inte ens dom som ägde det där stället var där.

Men Veronica som var läraren eller vad man ska säga till eleverna på

Mikas Makeup School var där. När jag säger elever så menar jag inte små människor utan 20+ tjejer som går en kurs utbildning för att bli Makeup Artister. 

Sen så droppade det in folk allt eftersom, jag hade två sminkningar som två helt olika sminköser gjorde på mig var för sig.

Båda sminkningarna var väldigt naturella, ingen mascara bara foundation och någon slags färg som gjorde pricken över i:t på looken. 

Som en del av er kanske såg på facebook så hade jag en ganska så awesome frisyr måste jag säga, eller vad tycker ni?   

Den tog nästan mer än en timme och göra eftersom först så borstade dom ut hela mitt hår sen satte upp det i olika partier och lockade små lockar & sprayade med hårspray över hela håret. Sen så borstade dom ut det och tupperade det med en borste, nej precis ingen kam utan en mjuk borste som inte gör en sådan skarp tuppering utan en mer mjukare variant som sagt. 

Sen så var fotografen sjukt snäll! 

Han hette Fredrik och var verkligen en superfotograf, för förra gången jag var på samma ställe så var det en annan fotograf och han var så snuskig! 

Han tog på mig allmänt mycket sen så i mina ögon såg han ut som en

jag vet inte vad, men det han såg läskig ut i alla fall.

Den gången var även min första riktiga smink fotograferingen i hela modellandet.

Men som sagt han här var sjukt pedagogisk och var även väldigt lik Adnan som var med i Paradise Hotel. Nästan skrämmande lika. 

Jag fick även se bilderna nu lite snabbt och jag blev förvånansvärd överraskad att dom faktiskt såg ganska så bra ut de lilla antalet jag hann se. 

SÅ stort tummen upp för dessa två dagar!   


Sen så igår i sturegallerian så såg vi Fredrik från ''Filip & Fredrik'' gåendes med en barnvagn och sen idag så skulle min bror klippa sig så satt Alex Schulman två stolar bredvid. Så lustigt det kan bli, right?   

Nu har jag även duschat ut min lejonman (mycket balsam gick åt) och sett på bonde söker fru och bara tagit det allmänt lugnt. Funderar på att sätta mig och plugga på samhällskunskapen lite smått jag har prov på det på fredag som sagt.

Men jag har som tur är en hel dag i morgon också för att plugga så det känns väldigt bra! 


Tänder även ljus för den underbara John Lennon som

dog för 30 år sen idag, R.I.P!♥ 


Ha det bäst,

peace   

  

Presentation


Agnes var namnet, tjejen som lever vardagslivet som vilken vanlig tonårs tjej som helst!
Råkar bara ha lite åsikter och tankar om diverse. Allt och lite till helt enkelt, enjoy!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards