agnesviktoria

Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Agnes Hedengård - 5 januari 2011 21:03

hellut!


Nu sitter jag hemma hos Albin med en fullproppad mage på tacos.

Efter min 10 minuters promenad hit i den tjocka snön så kom jag precis lägligt till att tacosen var klar & serverad! LYX   


Så detta blir ett betydligt mer kortare inlägg än förra.

Känner nu att lovet har varit allt för kort, det gick för snabbt på något sätt.

När man var mindre så var jullovet sjukt långt och man hann med så mycket!

Nu känns det som om man slutar skolan ena dagen och börjar den andra,

hemskt är var det är!  

Men jag måste ändå säga att det ska bli kul att börja skolan igen,

bl.a för att träffa kompisarna igen & att nationella proven ska bli över.   


Denna termin är ju ganska så nice då den består av 2 lov och en massa röda dagar hit & dit så jag klagar inte på så vis!   

Sen så kommer det hända mycket mer roligare saker i skolan,

sista terminen i nian så som spexkort,bada isvak, balen m.m   


Ni får ha en superkväll allesammans, för det ska jag ha tillsammans

med min älskling och HIMYM & kanske twilight filmerna!   

Ha det bäst,

peace    

godnatt!

Av Agnes Hedengård - 5 januari 2011 16:29

well.. hello there!


Så min dag har inte varit så märkvärdig precis, 

men jag tänkte att detta får bli ett ''Tankar & Åsikter''-inlägg:


Det är nämligen ännu en sak om ''utseende''. 

Jo, jag har säkerligen skrivit det förut men aldrig skrivit om just ''det''.

Det är alltså kroppsformar lång-kort,tjock-smal os.v det är något som verkligen stör mig rejält så det finns inte. 

För det första varför är det helt plötsligt ''OKEJ'' att säga att någon är för smal?

Då man absolut inte får säga att någon är för tjock?

Vet ni varför det blivit så?

JO, för alla dessa förbannade mode-tidningar!

Där det står att man måste vara nära anorexia gränsen,

och i vissa tidningar står det inget men då är det istället massor med

bilder på pinn-smala tjejer. Jag ser inte skymten av någon kurvig tjej/kvinna?

Det är ju så kränkande så det finns inte!

Förr då var det snyggt att vara lite större och ha kurvor, kött på benen helt enkelt.

Då var det ju bara äckligt att vara smal, man såg ju sjuk ut?

Som om man inte kan göra det nu!?   


Ni som känner mig tror säkert att jag har någon skruv lös när jag skriver

detta inlägg, och för er som inte känner mig:

Jag är underviktig, och det har aldrig varit ett så jätte stort problem för mig.

Men det var omgivningen som tryckte ner mig så sjukt mycket!

I femman, då några började komma in i puberteten. 

'BAAM' så var jag offret. Det var ju fel på mig, jag åt för dåligt,

såg inte bra ut, var helt fel. Jag var som en rymdvarelse från en annan planet,

fattar ni vad osäker jag blev i mig själv? 

Bara för att alla andra började lukta svett, få bröst, kurvor m.m

Jag kom in i puberteten i sjuan någon gång tror jag, 

men det gjorde mig inte större på något sätt tyvärr.

Så varje dag i skolan, minst en gång fick jag höra:

''Oj, du är ju skit smaaal. MEN GUD VAD SMAL DU ÄR!

Hur mycket väger du? VAAA?! ''

Jag grät bokstavligen när jag kom hem, 

antingen var det ren avundsjuka men det hjälpte inte mig.

Jag blev deprimerad. Det värsta var ju att jag åt så mycket jag bara kunde!

Men min mage är ju liten eftersom jag äter tills den säger stopp. suck

Jag vill inte hänga ut någon nu, men det var det största anledningen till

att jag bytte klass. Jag var helt knäckt.

Fick självmordstankar, skar mig i armen & på knäna. 

Får rysningar bara av att tänka på det, 

och jag vill ju ha kurvor, bli rundare kroppsmässigt.

Jag trivs mycket bättre i mig själv nu än vad jag gjorde för 2 år sen.

Men jag är tjej och vi tjejer har ju komplex, så jo jag har fortfarande komplex.

Och jag hatar mig fortfarande för att jag skadade min kropp,

det var ju inte min kropps fel. Bara jag som föddes så! 

Så dom fick dag in & dag ut säga så till mig men jag fick inte säga att dom såg lite tjockare ut då och då. Jävlar, vad sjuk värld vi lever i!

De jobbigaste är då folk säger att dom vill ha min kropp,

åh nej det vill ni inte

För nu vet ni hur mycket jag har gått igenom bara för att jag

råkar vara lite för smal.

Jag skulle hellre vilja vara lite rundare som sagt,

och jag hoppas jag inte blev vald till modell för min alldeles för smala kropp.

Jag är ju en av dom smalaste på Mika's så, dom har ju kurvigare tjejer än mig.

Men snart blir min kropp också normal,

snart nalkas jag inte som underviktig längre!   


Men tillbaka till tidningarna, 

jag som tycker man är fin hur ens kropp oavsett ser ut kort-lång, smal-tjock.

Så nej, media får faktiskt ha lite mer kurvigare tjejer i tidningarna! 

Vem har egentligen bestämt att vara SMAL det är ett måste? sucksuck


Haha, så grattis till alla er som tog er tid och läste detta!

Som sagt har jag skrivit något liknande förut, 

men kände att jag kanske hade glömt vissa saker.   


Ha det bäst,

peace   

  

hatar mina FÖR smala handleder!   

Av Agnes Hedengård - 5 januari 2011 11:44

godmorgon!


Nu har jag suttit framför PS i snart en timme, 

det blir lätt så då man failar varannan gång. 

Men skam den som ger sig!   


Jag vaknade värsta tidigt och då gick jag upp som en zombie i solljus, 

för att min förbaskade hund skällde så in i **.

Jag öppnade dörren till mitt rum sen så bara sprang jag till sängen igen,

tror jag gick lite i sömnen också. Jag var ju inte helt med då kan jag ju tillägga.

Då jag vaknade trodde jag att klockan var 12. 

Men nu när jag vaknade och gick upp så var klockan tjugo över 10.

Som sagt, inte helt på hugget!   


Så nu ska jag få i mig någon goodie frukost.

SEN så vet ni vad? Då blir det matte!

Jag vet, jag skulle satt mig med matten direkt men så vaknade

jag så sjukt tidigt. Så ..why not?   

Nej men, jag ställde klockan på 12.00. 

Ifall jag skulle bli fast vid datorn, men nu fanns det inget mer intressant.

SÅ breakfast it is! 


Idag ska jag som sagt sova hos ALbin om allt går enligt planerna,

också en anledning varför jag gör matte ''tidigt'' idag så jag kan

träffa Albin fortare! :3

Vi ska kanske göra tacos, fatta vad gott väl?  

Har inte ätit det på länge känner jag,

för jag åt ALDRIG tacos innan jag blev tillsammans med Albin.

Och dom äter det ganska OFTA, så lyxlyxlyx.

Jag & Albin har gjort tacos 3 gånger

,första gången var hel klart den bästa då mina smaklökar var i himmelen! 

Sen så ska vi nog keka godis like always.   

Så jag får hoppas på att det  går som planerat som sagt!   


Nu blir det:

FRUKOST -> MATTE -> DUSCH ->  ALBIN? 

Ha det bäst,

peace   

torr? nae!

Presentation


Agnes var namnet, tjejen som lever vardagslivet som vilken vanlig tonårs tjej som helst!
Råkar bara ha lite åsikter och tankar om diverse. Allt och lite till helt enkelt, enjoy!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards