agnesviktoria

Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

the story about me ''

Av Agnes Hedengård - 5 januari 2011 16:29

well.. hello there!


Så min dag har inte varit så märkvärdig precis, 

men jag tänkte att detta får bli ett ''Tankar & Åsikter''-inlägg:


Det är nämligen ännu en sak om ''utseende''. 

Jo, jag har säkerligen skrivit det förut men aldrig skrivit om just ''det''.

Det är alltså kroppsformar lång-kort,tjock-smal os.v det är något som verkligen stör mig rejält så det finns inte. 

För det första varför är det helt plötsligt ''OKEJ'' att säga att någon är för smal?

Då man absolut inte får säga att någon är för tjock?

Vet ni varför det blivit så?

JO, för alla dessa förbannade mode-tidningar!

Där det står att man måste vara nära anorexia gränsen,

och i vissa tidningar står det inget men då är det istället massor med

bilder på pinn-smala tjejer. Jag ser inte skymten av någon kurvig tjej/kvinna?

Det är ju så kränkande så det finns inte!

Förr då var det snyggt att vara lite större och ha kurvor, kött på benen helt enkelt.

Då var det ju bara äckligt att vara smal, man såg ju sjuk ut?

Som om man inte kan göra det nu!?   


Ni som känner mig tror säkert att jag har någon skruv lös när jag skriver

detta inlägg, och för er som inte känner mig:

Jag är underviktig, och det har aldrig varit ett så jätte stort problem för mig.

Men det var omgivningen som tryckte ner mig så sjukt mycket!

I femman, då några började komma in i puberteten. 

'BAAM' så var jag offret. Det var ju fel på mig, jag åt för dåligt,

såg inte bra ut, var helt fel. Jag var som en rymdvarelse från en annan planet,

fattar ni vad osäker jag blev i mig själv? 

Bara för att alla andra började lukta svett, få bröst, kurvor m.m

Jag kom in i puberteten i sjuan någon gång tror jag, 

men det gjorde mig inte större på något sätt tyvärr.

Så varje dag i skolan, minst en gång fick jag höra:

''Oj, du är ju skit smaaal. MEN GUD VAD SMAL DU ÄR!

Hur mycket väger du? VAAA?! ''

Jag grät bokstavligen när jag kom hem, 

antingen var det ren avundsjuka men det hjälpte inte mig.

Jag blev deprimerad. Det värsta var ju att jag åt så mycket jag bara kunde!

Men min mage är ju liten eftersom jag äter tills den säger stopp. suck

Jag vill inte hänga ut någon nu, men det var det största anledningen till

att jag bytte klass. Jag var helt knäckt.

Fick självmordstankar, skar mig i armen & på knäna. 

Får rysningar bara av att tänka på det, 

och jag vill ju ha kurvor, bli rundare kroppsmässigt.

Jag trivs mycket bättre i mig själv nu än vad jag gjorde för 2 år sen.

Men jag är tjej och vi tjejer har ju komplex, så jo jag har fortfarande komplex.

Och jag hatar mig fortfarande för att jag skadade min kropp,

det var ju inte min kropps fel. Bara jag som föddes så! 

Så dom fick dag in & dag ut säga så till mig men jag fick inte säga att dom såg lite tjockare ut då och då. Jävlar, vad sjuk värld vi lever i!

De jobbigaste är då folk säger att dom vill ha min kropp,

åh nej det vill ni inte

För nu vet ni hur mycket jag har gått igenom bara för att jag

råkar vara lite för smal.

Jag skulle hellre vilja vara lite rundare som sagt,

och jag hoppas jag inte blev vald till modell för min alldeles för smala kropp.

Jag är ju en av dom smalaste på Mika's så, dom har ju kurvigare tjejer än mig.

Men snart blir min kropp också normal,

snart nalkas jag inte som underviktig längre!   


Men tillbaka till tidningarna, 

jag som tycker man är fin hur ens kropp oavsett ser ut kort-lång, smal-tjock.

Så nej, media får faktiskt ha lite mer kurvigare tjejer i tidningarna! 

Vem har egentligen bestämt att vara SMAL det är ett måste? sucksuck


Haha, så grattis till alla er som tog er tid och läste detta!

Som sagt har jag skrivit något liknande förut, 

men kände att jag kanske hade glömt vissa saker.   


Ha det bäst,

peace   

  

hatar mina FÖR smala handleder!   

 
 
Bebbe

Bebbe

5 januari 2011 18:08

Riktigt starkt av dig att skriva nånting så sant där hela världen kan läsa. Modigt av dig, Agnes. Du är en stark tjej, ta vara på att vara dig själv du är bra som du är gumman! :)

http://Bebbechristensen.bloggplatsen.se

Agnes Hedengård

5 januari 2011 20:44

Tack detsamma vännen min!

 
Ingen bild

Carin Hednegård

5 januari 2011 19:02

Sjukt bra skrivet min älskling. Att sticka ut från mängden har alltid sitt pris. Men jag vet vem som är min princessa, supergoa, fina och perfekta Agnes. Kram

Agnes Hedengård

5 januari 2011 20:44

Du är bäst Mamma!
Jag älskar dig, puss.

 
emilia

emilia

6 januari 2011 14:06

du har så rätt asså! Hatar att alla ska behöve sträva efter att efterlikna nåågon perfekt person som inte ens finns, så känner jag! Du är jämt helt perfekt som du är! och du är modell för att du är helt sjukt fin! stolt över dig :)<3

http://emiliakristel.blogspot.com

Agnes Hedengård

6 januari 2011 16:59

Maan, tack vännen min!
Detsamma :')

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes Hedengård - 9 april 2011 18:33

             test -    

Av Agnes Hedengård - 9 mars 2011 21:37


hejhopp!   Eftersom detta inlägg kan läsas av ALLA webbläsare så kommer jag här med kort info: Jag kommer lägga ner bloggandet total om jag inte får bloggen fixad på något sätt, jag sitter nu helt clueless framför alla kodmaller hit & dit på blog...

Av Agnes Hedengård - 1 mars 2011 14:30

HEJ!   Här med säger jag hejdå till bloggplatsen och säger hellut till min nya blogg: http://agneshedengard.blogg.se/   Denna blogg kommer finnas kvar ett bra tag till, så alla förstår att jag bytt blogg. Så nu finner ni mig som sagt på...

Av Agnes Hedengård - 28 februari 2011 14:35


Shuu-lu-lu-luu!   Nu sitter jag och (försöker) göra något som liknar fransk manikyr på mig själv, samtidigt så hörs Regina's ljuva röst genom högtalarna. lovely!    Jag har även fått tag på min sjusovare till pojkvän som bara sov till 13.00...

Av Agnes Hedengård - 28 februari 2011 09:59


hejhopp!   Nu sitter jag och försöker hitta på något kul, men det går lite segt.  Jag har inga ideér alls, det är helt tomt i min lilla hjärna.   Mamma tyckte att jag skulle ta och röja på mitt rum då det (woooow) ser helt förjävligt ut. Det ...

Presentation


Agnes var namnet, tjejen som lever vardagslivet som vilken vanlig tonårs tjej som helst!
Råkar bara ha lite åsikter och tankar om diverse. Allt och lite till helt enkelt, enjoy!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards