agnesviktoria

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Agnes Hedengård - 26 januari 2011 17:54

HEJ!


Sitter nu här återigen folket mitt folk och lyssnar på min nuvarande favoritlåt ''Grenade'' med Bruno Mars, så himla bra!   

Ska försöka mig på att försöka sjunga med,

och resultatet blir bara en kråka som fått ett donken sugrör i halsen. 


Så det blev ingen Twilight som sagt var men det finns ju alltid alla dessa ''Disneychannel''-kanaler att kolla på. Så helt dött var det inte!   

Sen så mumsade jag glatt på min pannkaka med chokladfylling,

ser inga fel där precis.  

Funderar på att sätta mig med matteboken och leka flitig igen det gör så mycket då man bara räknar ett eller två tal. SÅ here we go!


Jag har tänkt på en sak om musiken som jag inte dragit upp här i bloggen riktigt

,och det är att musik är precis som godis.

Då du blir sugen på en låt som du verkligen längtat efter att höra så letar du ivrigt fram den i skiv-hyllan eller på internet, och när du väl får höra den så blir man så glad/lugn/nöjd m.m Precis om man är sugen på en chokladkaka som man verkligen har abstinens för att få sätta tänderna i. Så efter en lång dag med hårda studier i skolan så kommer du hem till den där chokladkakan som du har haft i tankarna hela dagen och då blir du än en gång glad/lugn/nöjd m.m. 

Musik ger så mycket tycker jag, det är som en vän som alltid förblir din.

För visst har ni hört texter där ni känner igen er själva så väl?

Det är som om sången var skriven för just en själv. 

Jag älskar att speciellt stoppa in mina hörlurar som är inkopplade till min rosa glansiga iPod, och bara skruva upp på högsta volym & gå ut och gå.

Det är en så obeskrivligt härlig känsla då det är mycket jobbigt runt omkring en så kan man bara öppna dörren till sin egna lilla värld bestående av underbara texter som sjungs ut i olika former av melodier. 

Underbart är vad det är, musiken är min drog!


Ha det bäst,

peace   

  

Av Agnes Hedengård - 26 januari 2011 14:47

tjaa!


Ska snart keka en billy's pannkaka med chooklad, så gott.   


SKOLAN var okaj, den gick ganska så fort trotsallt och så slutade jag halv 2! yeey

Fast fysiken.. den är så stendöd. Jag orkar helt seriöst inte med den mer.  

Jag vill ju försöka höja mig och få VG men det krävs ju en hel del för

att nå den toppen. Aja, sen så ska jag förmodligen sätta mig och plugga lite matte snart känner jag. Det är aldrig fel att räkna ett tal eller två.   

Sen så har jag inte gjort såå mycket mer än att ha haft en allmänt snabb/seg dag

,jag funderar på att sätta på något mysig film. 

Först tänkte jag twilight för jag har faktiskt inte sett en enda då jag har skrivit att jag gjort det, fast det har aldrig blivit av. 

Men jag kände inte för twilight nu, så nej jag vet inte!

Får väll se på Scrubs eller något, det är ju det som brukar visas på TVn just nu..

men jag fixar just nu Mia & Klara Säsong 2, Cougar Town dom senaste avsnitten från säsong två och så kommer I Rymden Finns Inga Känslor ut på DVD idag så då bad jag pappa snällt ifall han kunde köpa med den om den nu finns i affärerna.

Hoppas hoppas!   

Men nu måste jag äta & slappa lite innan jag sätter min hjärna i arbete.   


Ha det bäst,

peace   

  

Presentation


Agnes var namnet, tjejen som lever vardagslivet som vilken vanlig tonårs tjej som helst!
Råkar bara ha lite åsikter och tankar om diverse. Allt och lite till helt enkelt, enjoy!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards