agnesviktoria

Alla inlägg under januari 2011

Av Agnes Hedengård - 3 januari 2011 21:19

god kväll!


Nu är jag världens relaxade människa,

har precis tagit värsta varma duschen fick gåshud 24/7!    

lovely °


Så nu sitter jag här ännu en gång, lite smått trött men glad ändå.

För er som läste mina tidigare inlägg så var jag lite down to the hills,

men nu känns det bättre efter lite ritande, ke$ha och happy thoughts.   

Så inga mer klumpar i magen för tillfället i alla fall! 

Jag gillar detta med att blogga, 

det känns som om någon öppen dagbok eller något liknande.

Där man inte skriver hemligheter precis,

utan bara skriver ner sina tankar som man vill att folk ska se. 

Kanske det hela ''bloggvärlden'' handlar om?   

hehe 


Jag ville lägga in en video där jag är mig själv & visar mitt rätt jag.

Mitt rätta jag är då: random

Efter man lärt känna mig så fattar ni. Om ni nu vill lära känna mig?    

Mot folk jag inte känner så kan jag verka blyg till en början,

men o herre vad jag går igång fort & pratar. FORT.

Ännu en sak som är typiskt mig att jag pratar obeskrivligt fort!

Bra att veta innan ni träffar mig i IRL.

ANYWAY, jag spelade in mig själv där jag borstar tänderna.   

Behöver jag ens skriva något mer om det?


Malin min kära Malin har påpekat en sak som hon stör sig rejält på..

och vad är det kan ni undra?

JO, denna sjuka ''löshår'' epedemi! 

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det,

det är väl okej om man klipper till det och det ser ut som om det är ens eget.

Men om det är ner till fötterna, jag skrattar bokstavligen rakt ut.

Det är ju inte snyggt på något sätt? FAKE!

Men det värsta är när man har sjukt långt hår och så klipper man det kort

OCH sen köper massa löshår. Jag bara: W to the T to the F?!   

suck

Juste, jag har ju som sagt gjort om bloggen lite smått.

Såhär får det se ut tills jag blir lite mer kreativ,

men alla bilder är tagna av mig och

''Peace'' ritade jag och redigerade själv.   


Nu är jag i stort behov av en kram också, en big bamse kram vill jag ha. 

Känner mig ganska liten for the moment. 

En Albin kram, saknar min älskling!


Ha det bäst,

peace   

godnatt!


Av Agnes Hedengård - 3 januari 2011 16:12

hejhopp!


Nu har jag suttit i cirka två timmar och bara ritat & räknat matte.

Det är ett bra sätt att komma på andra tankar, tro mig.

När man ritar kan man verkligen få ut sina känslor i bilder

,det är så underbart!    


För mig som är lite små estetiskt av mig och älskar att rita så är det just det som hjälper mig. Det och att bara åka upp till Jagge och gosa in mig i hans päls.

Känna hans stora mule mot min nacke och höra hans tunga varma andetag.

Som om han försöker säga att allt kommer bli bra! 

Jag saknar det, att jag inte rider längre och inte får tillgången till Jagge.

Han lever fortfarande och det är jag så tacksam över

,men när jag aldrig träffar han så är det något som saknas. 

Ett litet sår i mitt hjärta som sakta men säkert blir större.. 

Jag har funderat, och jag ska prata lite med folket här hemma.

Jag tror jag ska börja rida igen, det är allt för jobbigt att glömma hästarna

& framför allt inte få träffa mina kompisar som jag har där! 

Speciellt Susanna!

- Vad får er att komma på andra tankar? 


Så jag har gjort ännu två sidor på matten, ska nog sätta mig en stund sen igen.

Men det är bäst att ta en pause när det går som bäst!   

Den där ''feel-good'' känslan är inte fel att uppleva

när man är lite down sådär.   

Som när jag blir arg, då börjar jag alltid städa mitt rum. 

Haha, tycker det är ganska så komiskt ändå. 

Förr sparkade jag i sönder min garderobs dörr, fast nu har jag en byrålåda istället så det blir svårt. Därför börjar jag städa istället samtidigt som

stereon är på högsta volym!    

Värt att testa gott folkz, men nu ska jag nog ladda ner någon film.   

Kanske ta lite kort ute i eftermiddags mörkret? Hm.


Ha det bäst,

peace   

  

Av Agnes Hedengård - 3 januari 2011 12:18

godmorgon!


Nu sitter jag vid TVn med min lilla laptop framför mig

och skriver detta lilla inlägg.

Jag la mig ungefär kvart i tre, jag smsade lite med olika folkz sen så blev det lite missuppfattningar här och där. Men förhoppningvis är det löst nu!


Igår tog jag upp två inlägg med åsikter jag hade om diverse saker,

det är så härligt att bara få skriva av sig med sådana saker.

Det känns så bra på något sätt, att få skriva sin åsikt om det hela.   

Jag kanske borde skriva mer sådana liknande inlägg framöver i bloggen!


I dag vet jag inte riktigt vad det bär av,

jag kanske skulle vara med Susanna ifall hon nu kunde.

Så det beror helt på henne, men lite matte ska jag i alla fall ta itu med.   

Jag kanske ska gå ut en tur över isen med Zack?

Vore skönt att få rensa tankarna lite, ibland kan tankarna rensas då man är med någon eller när man bara är för sig själv med musik i örorna.

Hmm..

Juste, igår då jag skrev 3 inlägg på en dag så ökade statistiken på besökare betydligt mer så jag ska fortsätta med att lägga ner mig lite extra på bloggen och skriva om saker som är intressanta.   

Snart ska designen här på bloggen också ändras,

så nya förändringar kommer tillsammans med det nya året.

Så fort jag får tid att ta kort med kameran och något kul photoshop

så ska det bli en big förändring!   


Ha det bäst,

peace   

 

hihi, en gammal redigerad bild på moi!

Av Agnes Hedengård - 2 januari 2011 21:25

hejhopp!


Nu är Albin här sen några timmar tillbaka och vi sitter & äter mjölkchoklad.

Så himmelskt gott, vi har snart ätit upp 200 g!   


Hm, ja ni. 

Pappa lagade riktigt god mat (igen) med lax, sill, potatis

ja rena midsommar maten!   

Så satt vi kvar vid bordet och pratade om diverse saker. huhu

Just nu håller vi på att ladda ner ett American Dad! avsnitt,

vi har blivit en aning besatta av den serien känner jag nu.   


Kände att jag inte hade såå mycket att skriva om for the moment..

men jag kan väl ta upp en liten grej jag har funderat på:

Jag har massor med tjejkompisar som råkat ut för samma sak allihopa.

Vad är då det kan ni undra?

Jo, killar som tror vi tjejer ''går igång'' på deras så kallade over the line sms!

Tänk er att ni har en helt vanlig konversation med en kille på msn, facebook chatten eller sms os.v så bara 'PLOPP' så skriver killen:

- Vad gör du? ;) 

Inget speciellt, du då? :)

- Jag är lite kåt ja! ;)

( I denna situation så blir man ju så klart obekväm )

hehe..okej :p

- Blir du också det ifall jag säger att jag tar på mig själv och tänker på dig? ;) 

Ehe, inte precis..

Sådana snusk meddelanden kan förekomma, detta var bara rent påhitt.

Hur det skulle kunna gå till. Jag har dock själv aldrig varit med om det,

men fått sett sms & liknande ifrån mina kompisar.

Från dom jag hört så blir dom ju ganska så äcklade av detta

,men det är klart att det finns väl någon tjej där ute som faktiskt gillar det.

Men till er killar där ute, om ni verkligen gillar en tjej eller har intresse för henne så är inte det bästa sättet att säga hur kåta ni blir av ditt & datt.

Vem vet? Ni kanske har tur och hittar just den där tjejen som gillar det.

Men för att vara på den säkra sidan så skippa den delen och var er själva

,om ni nu lever upp till er själva genom att skriva så.

Ja, då vet jag faktiskt inte. Go for it?

- Jag tycker som sagt det är ganska motbjudande & äckligt. 

Man får liksom en helt annan bild av den personen på något sätt?


Sådärja, nu fick jag till ett ganska så långt inlägg!   

Nu har avsnittet laddat klart,

så nu ska jag och älsklingen se på det! :3


Ha det bäst,

peace   

godnatt!


Av Agnes Hedengård - 2 januari 2011 17:04

hejhopp!


Nu sitter jag här och kollar igenom bilder ifrån min systemkamera och hittade 

en så kallad ''före & efter''-bild på mig på nyår.

Innan jag sminkade mig & efter. O HERRE, vad besviken jag blev på mig!

Jag överdrev allt för mycket med sminket, helt klart.   

Nej, framöver så ska jag bara ha mascara på mig ifall jag ska ''ut'' någonstans!

Samtidigt är det ganska komiskt, för knappt ett år sen så kunde jag inte visa mig utan smink och nu går jag osminkad varje dag. 

Växt upp kanske?   

Nu säger jag inte att jag är anti-smink på något sätt då

jag tycker det kan vara riktigt snyggt.

Man kan liksom göra så mycket med smink på många olika sätt,

så ta mig inte på fel sätt när jag skriver som jag gör.

Jag vet inte, men när någon säger att jag är söt eller liknande och jag är osminkad så känns det mer troligt och äkta. Än när någon säger att man är söt när man är dränkt i smink. Fast om man gör sig fin för en fest t.ex och någon bara:

'' Shit, vad snygg du är! ''

Då kan man ändå ta emot den komplimangen för då har man ju gjort sig extra fin för just den kvällen. Lite invecklat allt detta kanske,

men så ser jag på det hela.   


Jag har i alla fall sett klart filmen, och nja den var inte alls så bra som jag trodde.

Helt okej tidsfördrift så att säga!   

Sen har jag pluggat lite matte och har kommit fram till att jag ska räkna två stenciler (som jag fått) varje dag. Så blir jag klar med dom innan skolan börjar!

Ganska så nice då, men jag gör det helt på fri vilja. Inget måste att vara klar innan skolan börjar igen. Menmen, jag är som jag är!   


Nu är min underbara Albin på väg hit, så det ska bli riktigt mysigt

att få umgås med han igen! huhu :3

Vi får väl se vad vi hittar på,

men oavsett vad det blir så blir det awesome.   


Ha det bäst,

peace   

  


Av Agnes Hedengård - 2 januari 2011 12:04

hola!


Nu har jag precis vaknat, gick till datorn direkt jag har inte ens gjort mitt dagliga besök hos toaletten. Inte bra.   


Fast mamma väckte mig vid tio tiden och frågade ifall jag ville med till mormor,

fast då var det bara över dagen och hon bor drygt 6-7 mil härifrån.

Ni förstår, jag är väldigt åksjuk av mig så nej ursch hatar att åka

långa sträckor med bil. Så jag sa nej och somnade om.

Sen så kom hon upp igen och sa att alla skulle med till mormor så jag skulle bli helt ensam hemma med Zack. Jag blev lite sur men då hade jag ändå Zacken så jag sa hejdå och somnade om än en gång. 

Men så efter knappt 3 minuter

så ropar pappa nerifrån att han tar med Zack

,så jag mumlade någottill svar och nu är jag här.    

Ensam i mitt stora turkosa radhus,

med en mage som kurrar så det ekar i väggar och tak.   


Jag ska nog ta och göra mig lite frukost & sätta mig och se filmen jag knappt fick börja och se på igår för pappa skulle tvunget ha rummet med datorn i.

Sen så blir det lite matteplugg, sen så vet jag inte vad jag ska göra.

Jag hittar nog på något, det brukar bli så i alla fall!   


Ha det bäst,

peace   

morgonfriss alá ronja rövardotter

Av Agnes Hedengård - 1 januari 2011 21:04

tjo!


Nu sitter jag och kollar på en film som varken innehåller vampyrer, varulvar eller förbjuden kärlek. Nej, utan jag kollar på en film som heter ''You Again''.

Få se om den är sevärd efter jag sett den. no shit sherlock!


Jag har i alla fall tagit min väl behövliga dusch, mitt hår var helt stelt efter igår.

Eftersom jag hade i hårspray och andra produkter i det. 

Det såg helt vidrigt ut helt enkelt!   

Efter mitt lilla besök i duschen så hade pappa lagat hummer

& någon potatis till det. Så då satt hela familjen minus Johannes och tog

del av den middagen.   


I morgon ska jag lägga ner 2-3 timmar till att plugga,

så jag kan göra något kul sista veckan av lovet (!!!!).   

För om jag vill behålla mitt betyg i matte så får jag lägga ner mig minst lika mycket som jag gjorde på höst-terminen. 

Så yes, jag ska faktiskt vara lite flitig sådär och lägga ner mig!   


Nu kunde jag TYVÄRR inte kolla klart på min film.. eftersom pappa tydligen skulle sova i rummet jag befinner mig nu. Så om jag har orken så lägger jag över filmen på ett USB och kollar på den via min mini- laptop?

Eller så ser jag den bara i morgon..

För nu snart ska jag se Mamma Mia med mamma, HAHA.

Kände att jag stuka min tunga när jag läste det där för mig själv! 

Anyway, efter jag sett den så kanske jag är ganska trött.. 

men tänk om jag är piggare än piggast? hm

Jag lägger över den så får jag se vad jag gör.   

- Belsutångest? Inte alls!


Jag har även lekt lite med mammas iPad igen, hehe.   

Skulle vilja blogga ifrån den men det är såhär:

Jag kan göra det ifall jag vill, men då kan jag inte lägga in

varken smileys eller bilder. SÅ njet!

Bättre att uppdatera på facebook med den!   


Ha det bäst,

peace   

sofie är söt & jag är en upplåst nöt! 

- tagen ifrån sofies kamera & albin ist das fotograf

Av Agnes Hedengård - 1 januari 2011 16:52

HEJ! 


Ja ni, nytt år nu då & nya möjligheter framförallt! 

Gårdagen var riktigt lyckad & mysig, vi var väl cirka 14-15 pers hemma hos Jacob?

Anyway, så skrattade vi och hade en allmänt trevlig kväll!   

En riktigt bra start på det nya året och speciellt min första riktiga nyårskyss ifrån min underbara pojkvän Albin! ;3

Så hälsade jag även på Jessica & folket,

så det var kul att få hälsa på dom också.   


Jag & Albin kom inte hem allt för sent till han heller,

klockan var kvart i två eller något.

Då värmde vi på lite mat och satt & prata om diverse saker.

Sen så blev vi så sjukt trötta så vi la oss med varsin filt och täcket på det,

och bara höll om varandra. För jag frös så in i he*vete!   

För vi var i stan vid 12 slaget sen så skulle folk hämta saker hos Jacob och sånt

,så på vägen dit så tog vi en genväg och den bestod av en snöig & isig backe.

Så vi sprang ner av någon konstig anledning och då var det en grop som stoppade mig och jag snubblade på demn så klart & ramlade pladask på mina knän.

Albin drogs med i fallet och fastande med foten i den där gropen

så ja det blev lite små komiskt av det hela.   

Så nej jag var absolut inte full, snarare dom som var påverkade dom klarade sig bäst då vi sprang ner för backen. hehe 

Ren klumpighet alá Agnes! 


Nu sitter jag och lyssnar på Paramore och fick världens ryck att

se på alla 3 twilight filmer. Och bara mysa till det & gosa in mig i täcket!    

Det låter bra det, så det är nog precis det jag ska göra eller i alla fall se någon småtrevlig film.    ( om länken funkar så är det en lista på mina favvisar av paramore )


Tack allihopa för en sjukt awesome nyårsafton!

- måste definitivt ses & umgås igen.

Ha det bäst,

peace   

en skabb bild på mig får inviga det nya året 2011!

- blir nog dusch sen film! careface

Presentation


Agnes var namnet, tjejen som lever vardagslivet som vilken vanlig tonårs tjej som helst!
Råkar bara ha lite åsikter och tankar om diverse. Allt och lite till helt enkelt, enjoy!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards