agnesviktoria

Inlägg publicerade under kategorin Foton tagna med Nikon D3000

Av Agnes Hedengård - 3 februari 2011 21:33

tjohej!


Nu har jag slappat till max i alla fall, för jag har käkat pizza mit familjen och bara göttat ner mig i soffan.   

Lite roligt då både mamma & pappa var sugna på pizza,

lite kul då. hehe 'internt'


Sen så när vi hämtade pizzan så plockade vi även upp mina kläder,

huhuhu!   

Så nu har jag tagit kort på dom så det får bli bilden för detta inlägg,

jag blev pretty nöjd då. Fast det var en tröja som jag speciellt ville ha men den satt inte som jag hade tänkt på min lilla booody. Menmen fick mig 3 andra plagg som passade perfekt så jag är happyface ändå!   

Sen har jag inte gjort sådär super mycket, ätit pizza.. provat kläder.

Fast sen har jag ju hållit på med bilderna från isvaken och sen har jag fixat o trixat i PS med en ny header eller liknande. hihi

Får se vad det blir av det!   

SEN så längtar jag bara sådär.. SKITMYCKET till i ''morgåån''!

För att jag ska nämligen *dramatisk trumvirvel* SOVA HOS SIMONE! yeey

Så jag har typ världens biggaste happyface ever,

för det kommer bli så sjukt awesome kul!    

Först ska vi åka till Challa med hennes lilla fader sen back till hennes hometown Glava och så ska jag som sagt slagga där. HEHE

SÅ just nu hoppar jag upp och ned, nej men jag har bara sovit hos Simone en gång och det var under skolveckan. Men denna gång ärre på den ljuvliga helgen! 

SÅ längtarlängtarlängtar!


- Saknar även min älskade Albin sjuktmegasuperultra mycket,

  jag älskar dig obeskrivligt mycket! :') ♥


Nej nu måste jag nog krypa till kojs,

jag är såå trött & har en gnutta ont i halsen. 

OCH ju fortare jag somnar desto fortare blir det freitag!   

Ha det bäst,

peace   

Av Agnes Hedengård - 30 januari 2011 12:28

hejhopp!


Jag har så sjukt tråkigt, söndagar suger.   

Kanske skulle man gå ut och ta lite kort i detta vackra väder, eller?


Gårdagen var också bra tråkig, efter att vi ätit & sett på

''I Rymden Finns Inga Känslor'' så fanns det absolut inget att se på tvn.

Helt jävla dött.

Men mamma & jag klickade hem lite kläder till moi, som jag gillade skarpt. 

Jag kommer visa dom på bloggen så fort jag får hem dom,

du är bäst mamma!

Sen så satt jag bara och drygade runt på internet tills jag blev helt brainwashed och gick & la mig till söms. Drömde btw sjukt konstigt. AJA, nog om det.

Vad ska ni folkz hitta på idag då? *happyface*

Jag skulle så gärna vilja åka till Karlstad eller Challa för att shoppa lite,

blev så shopping sugen då jag ''små'' shoppade på internet igår.   

Urk, jag hatar då jag har absolut inget att göra.

NU kan det gärna få bli måndag så att det händer något

i mitt för tillfället tråkiga liv!   


Men jag får väl få på mig lite kläder så tar jag mig en tur med

kameran till hands i det fina vädret. Jag har också precis tankat min iPod

med ny fresh musik. LOVE! 

Men ifall någon möjligtvis har lika tråkigt som jag har så SMSa mig.

Only for those who has my number ofc, sorry guys! 

Ha det bäst,

peace   

fake smile alá moi!

Av Agnes Hedengård - 29 januari 2011 16:51

hejsvejs!


Nu har jag käkat sjukt god wook alá pappa,

han är kung på att göra mat min underbara Pappa!


Så vad har jag gjort det senaste 24 timmarna?

Jo, ni förstår jag sov hos min älskade pojkvän och hade det awesome bra.

Vi gjorde en pizza med bacon,ost,skinka & philadelphia den blev såååååå god.

Jag & Albin = pizzabagarN:a 

Sen så tog vi på lite chilli bearnies & såg på ''I Rymden Finns Inga Känslor'' 

,en av mina nya favorit filmer helt klart! love it big time 

Sen blev det ''The Big Bang Theory'' och en massa mys på det

,super duper fredag!   

Jag var knappt ledsen någon gång, kanske då jag var ensam hemma då fällde jag för visso några tårar. Men jag tror Jagge vill att jag ska vara glad, han kommer alltid få mig på bättre humör. Att få ha alla dessa fina minnen som spelas upp i mitt huvud om & om igen känns så bra.

Jag kan inte säga exakt om det är glädjetårar eller inte

,men en sak är säker och det är att min lilla skatt har det bra nu.

Ni kanske tycker det är tjatigt att jag fortfarande skriver om han

,men jag vill inte glömma han heller. Jag mår bra av att tänka på han,

som jag sa han gör mig glad oavsett vad.

Och det känns så bra att få skriva om han. 

Jag kan ju inte sluta göra något som får mig att må bättre?


Idag så vaknade jag & Albin runt elva lite små sega båda två,

men efter lite sura miner och allmänt morgonhumör så var vi glada igen.

Vi såg på American Dad och några avsnitt till av ''The Big Bang Theory'',

kan aldrig få nog av den serien!   

Sen så följde älsklingen mig en bit i det fina vår-liknande vädret

som pågick utomhus. Det var så ovanligt varmt och behagligt, 

nu kan våren komma helt & hållet tycker jag. 

Sen så åt jag som sagt sjukt god wook & såg på ''I Rymden Finns Inga Känslor''

en gång till, heheheh. Jag sa ju att det skulle bli en ny favorit film!

Men jag hade i alla fall en underbar övernattning hos min älskade Albin,

jag älskar dig så sjukt mycket Albin! :')

Förut när jag gick sista biten hem efter att jag sagt adjö till den bästa så började tankarna i huvudet rulla på än en gång,

jag tänkte på min framtid och vad jag ville bli. 


Jag vill bli rik, känd för den jag är och inte den jag försöker vara. 

Jag ska få min röst hörd på mitt sätt, och så ska jag bli en författare. 

Jag ska bli en fotograf.

Jag ska bli en Journalist. 

Jag ska vara jag. 

Det skadar aldrig att drömma? För i din dröm så är det du bestämmer allt. §


Ha det bäst,

peace   

Av Agnes Hedengård - 27 januari 2011 19:32

hej.


Så idag är en ännu en sådan där ''dålig update'' dag. Jag har mina skäl och

jag ska nu berätta dom för er. 


I morse vid 10 tiden så fick jag ett sms av Anika (min fd ridlärare) och innan jag ens hade börjat läsa smset så kände jag på mig att detta kan inte vara bra.

I smset stod det: 

'' I morgon tas Jagge bort '' 

Med ''tas bort'' menas att han ska avlivas.

Massa olika känslor bara sköljdes över mig, det var som en kniv bara

högg rakt in i magen. Jag visste att han skulle tas bort, så väl.

Men när det väl ska ske, ja det är då det är som värst.

Jag bet ihop och försökte tänka positiva tankar och framförallt andra tankar som inte innehöll '' Jagge ''. Det gick bra till en viss del men sen på matten så började krampa något så rejält i magen så det gick inte längre.

Sen så började andra i klassen fråga vad det var os.v. 

Man blir ju bara mer tårögd ju mer som frågar, right?

Så Simone följde mig till dörren och jag hade inte gråtit på hela dagen men direkt jag kom ur skolan så brast det. Tårarna bara sköljde över mig. 

När jag kom hem så la jag mig och sov samtidigt som jag grät ner min kudde

,jag sov 2 timmar. Men det var ju ingen vidare sömn då den bestod av mardrömmar och det värsta vara att jag kunde inte vakna ur den. Jag kämpade verkligen med att få vakna. Hemskt var det. 

Sen gick jag upp och satte på cougar town för att försöka tänka på annat

,men direkt jag andades ut så började tårarna rinna. 

Min mage var en stor sten som aldrig försvann. Sen kom Mamma hem och när man ska prata med sin mamma och man är ledsen så bara brister det

,tårarna bara rinner & rinner. Mamma tyckte att vi skulle åka upp till Jagge en sista gång, och jag fick panik då jag var rädd att jag skulle bli så ledsen när jag väl var där och fick se han. Men Mamma överatalade mig, och sa att jag kommer ångra att jag aldrig fick träffat han en sista gång. 

Sagt & gjort vi åkte upp, och jag fylldes med värme när jag såg han.

Inte sorgen jag haft tidigare under dagen, utan lycka. För vet ni varför?

Han såg glad ut, han log med sina stora bruna ögon mot mig.

Jag sprang in till hans box och bara kramade om hans stora hals och borrade ner mitt ansikte in mot hans päls och andades in han underbara doft.

Jag bara stod där och drog mina fingrar genom hans päls och pussade på hans vita mule och bara små log för mig själv. Samtidigt som det gjorde så ont att se på han så någonstans så var jag glad någonstans att få se han så frisk & glad.

Jag gav han två morötter som jag hade tagit med till han, sen så filmade jag han med min mobilkamera. En evig sista film på min skatt. 

Jag grät inte när jag var hos han, jag ville inte. Det skulle kännas så fel för jag ville visa för han att allt kommer bli bra. Jag vill inte visas svag framför han

,jag hoppades han förstod någonstans att jag alltid kommer älska han.

För just nu är mitt hjärta trasigt men jag vet att nu kommer han få det så mycket bättre min lilla glädjespridare. Nu kommer han kunna hoppa & springa runt precis som han vill och aldrig känna någon smärta. Att få höra hans andetag en allra sista gång, ja det betydde så mycket. Att ens få se han, jag kan knappt fatta att i morgon öppnas portarna till himmlen för han. Ett kapitel i mitt liv som sakta börjar gå mot sitt slut. Tack älskling för dessa 3 år,

det har varit dom bästa i mitt liv. Du kommer alltid vara min Jagge, min lilla alldeles egna värd fylld av glädje. 

Jag älskar dig Jägermeister, för alltid!


Även ett tack till alla mina vänner som finns för mig, 

jag är evigt tacksam.

Och Susanna som muntrade upp mig i telefonen, 

jag älskar er allihopa!

Ha det bäst,

peace   

  

Av Agnes Hedengård - 24 januari 2011 19:27

TJA!


Som ni ser fixade jag det med videon och det fick ett eget ''inlägg'', 

kommer förmodligen bli mer randomheter ifrån min sida bara så ni vet.   


Nu ska jag ta en VARM dusch då jag senast duschade blev raka motsatsen,

ursch- fy & blä!   

För er som inte är så uppmärksamma så var det ju så att min Pappa hade förbrukat allt varmvatten så jag fick det ljumna(går mot kallt) liknande vattnet.

SÅ det var bokstavligen en så kallad ''snabb dusch''.

Som jag förvisso är väldigt dålig på då jag bokstavligen älskar att

ta sjukt varma & långa duschar, det är ju värst då man är på badhuset och så vill man aldrig lämna duschen.

Då det är cirka 50 ggr så kallare ute i bassängerna (känns det som)!

Jag får hålla tummarna på att duschen är varm & behaglig

,det borde ju vara varmt då det bara är jag & pappa hemma och så har ingen av oss använt duschen på de senaste 24 timmarna. 

Sen efter min VARMA lilla dusch så ska jag sätta mig nyduschad och fresh framför Top Model tillsammans med en skål med GB glass.. mmh!  


Sen så ska jag läsa igenom Engelskan då jag inte gjorde det förut. HEHE

Men jag skriver efter Top Model & läxorna!

Ha det bäst,

peace   

eee ggg OO ..ee gg OO.

Av Agnes Hedengård - 24 januari 2011 16:32

ameeen tja! 


Jag var lite busig igår och skrev tyvärr inget så kallat ''godnatt-inlägg''.

Vad tror ni hände? hehe

JO, jag fick ett sms av min underbara kille som sa att han hade anlänt ifrån Sälen och var nu ensam hemma. Så jag drog ju självklart på mig ytterkläder och sprang dit på en gång, då jag bara varit zombie hela helgen. SÅ det gjorde min eländiga

söndag såå mycket bättre, jag hade det super mysigt! ;3


Dagen idag har varit very great, för den har bestått av 97% skratt-attacker.

Hur awesome är inte det på en skala?   

Jag älskar och skratta, speciellt då man inte får någon luft!   

Övertrötta kanske var det perfekta ordet för det hela, 

tack för en best måndag Simone und Malin! + speciellt mattelektionen simone! awesome

Efter skolan då jag hade kommit hem så gick jag en tur med hunden och fick filosoferat lite då himlen är så sjukt vacker för tillfället med dess rosa moln som för tillfället är aprikosfärgade. Anyway, det var lovely.  

Sen så hamnade jag här.. för jag har inte alls har något mycket till läxa.

Eftersom det bara är några läs sidor i Engelskan sen så tog jag med matten hem självmant eftersom jag kände för att räkna ett tal eller två.   


SÅ jag funderar på att kolla igenom det nu och leva upp till rollen som

''The Perfect Child'' så att säga genom att flitigt göra mina små läxor.   

* Juste, videon jag la in igår kunde en del inte se..

för det blev något spärrat på musiken..

Men jag la i alla fall upp den på Facebook, så ni kan hitta den där!   

Ha det bäst,

peace   

  

DEN ÄR SNE!

- du kan va sne

Av Agnes Hedengård - 22 januari 2011 15:47

I'M BACK! yeeey


Så hejsan to the svejsan på er, nu sitter jag lagom trött framför datorn än en gång.

Då jag precis har åkt 7 låånga mil ifrån mormor,

ganska najs då jag sov hela vägen!   


Hemma hos mormor var det ganska så nice trotsallt, lugnt & stilla.

Jag kan ju inte säga att jag gjort något sådär superspeciellt precis men.. jag har väl till mesta del umgås med familjen och sådant.

Idag vaknade jag runt nio, BLÄx100!   

Så tidigt ska man inte ens sträcka på sig, nej..klockan 12 eller 1 det är grejor det!

Så bättre lycka tonight!

Efter jag vaknat så satte jag mig vid tvn och kollade lite på Animal Planet,

och åt två mackor med mes-smör.. sååå gott.   

Jag drygade väl kvar framför tvn ett bra tag också, men sen så bestämde jag mig för att gå ut och ta lite kort med min systemkamera som jag var

så duktig att packa ned!   

Fick ju en hel del bra bilder måste jag säga, allt levande utomhus var ju täck av ringfrost så det blev ju ganska så cool effekt på något sätt. 

När jag hade kommit in igen & var så gott som klar med mitt fotande så satte jag mig och målade naglarna till en annorlunda färg.   

Sen så åt vi mat sen såg jag & pappa på Disneychannel och sen åkte vi hem ..

end of story! 

Juste, så gav vi mormor lite födelsedagspresenter till henne också! 

Hon var så söt, för hon hade fått sin favorit parfym och så hade den fått en ny slags flaska. Hon bara:

'' Ooh, kolla Agnes & lukta.. det är ett guld lock på också! ''

Alltså skruven eller korken på flaskan hade någon guld färgad färg,

jag tyckte det var lite smått gulligt sådär.   

Så fick jag 100;- av henne också, får ganska så dåligt samvete! 


Aja, det var en kul vistelse i alla fall! 

Nu ska jag nog ta en dusch, och unna mig själv lite lyx med hårinpackning & förmodligen marathon på Twilight-filmerna.   

Ha det bäst,

peace   

tja mini-agnes!

Av Agnes Hedengård - 20 januari 2011 18:27

HEJHOPP!


Jag kan ju börja med att säga:

FÖRLÅT, för dålig uppdatering men jag hoppas ni förstår varför jag varit lite slarvig med bloggen efter att jag skrivit klart detta lilla inlägg!   


Så jag kan väl gå direkt på gårdagen då jag tillbringade hela eftermiddagen hemma hos min underbara kille Albin. :3

Jag slutade vid halv två och tog då i kontakt med Albin via sms och gick sedan dit,

när jag väl var framme och hade blivit insläppt till hans hus så gav jag han en stor puss innan jag hade knappt stigit över dörr tröskeln. huhu

Vi satt i hans rum ett litet tag och småpratade lite,

sen så från ingenstans så fick han ett virus.   

Så det tog cirka en timme att fixa det

,jag kan ju då stolt säga att han fick bort viruset utan problem.

Så enkelt är det när man går Teknik!   

Sen så tog vi en liten promenix till OKQ8 och köpte B&J's (Ben&Jerry's) som vi sedan skulle smaska på hemma hos Albin.  

Han hade laddat ner våra favvo serier:

* HIMYM (How I Met Your Mother)

* American Dad!

* Family Guy

Men innan vi skulle hugga tänderna i glassen så gav vi varandra små presenter för att ''fira'' ett halvår med varandra. Jag gav han en bok om Kärlek, i den stod det olika citat & dikter om just Kärlek.

Sen var det bilder på kärlekspar i form av olika djur!

Lite smått gulligt från min sida sådär. Men han överträffade mig direkt med sin übergulligasuperawesome- söta present! 

Han hade köpt ett så kallat ''Hot Pack'' i form av ett hjärta. 

Om man knäpper på en knapp i hjärtat så stelnar vätskan inuti hjärat till och blir ungefär 50 °C. Den ska alltså hålla mig varm alla kalla & frusna nätter!

MEN det gulligaste var nog det han hade skrivit på hjärtat:

'' Såhär varm blir jag när jag tänker på dig! ''

till min Agnes, från din Albin

Så söt, jag har världens bästa pojkvän! :'3

Efter det så åt vi som sagt upp klassen & hade en allmänt mysig dag

,och nu kommer jag inte se han förens nästa vecka då han åkte

till Sälen idag den lilla grisen.   

Men det vart i alla fall en underbar dag!


Idag var jag på ''Prova-På-Dag'' på Solberga Bild-Estet.

Det var super kul faktiskt, och jag kommer välja bild det är jag 100 % säker på.

Den perfekta linjen för en liten estetisk tjej som mig!   

Jag fick även träffa söta Sofie, hon & Ulf visade mig och Rebecka runt på skolan.

Ganska kul rundtur, bortsett från att Ulf var kaxigare än kaxigast! 

Sen så fick vi göra ett djur i lera jag gjorde en gris & en gris-bebis

,jag vet att det heter kulting men bebis låter sötare.   

Först fick vi skissa av en klementin/mandarin, 

sen så var i fotolabbet och lekte med ljus så man fick olika bilder på fotopapper.

Framkalla fick man göra själv os.v men jag hade redan gjort allt det där då jag praoade på Bild-Estet en vecka i 8:an. Men det var lika kul igen att hålla på

,återigen var ULF elak/kaxig och buttade mig då jag höll på

så min bild blev en aning fail.   

Menmen, kul dag i sig!   


Hoppas ni förlåter mig,

normal uppdatering ska det bli och jag ska försöka med två inlägg i

morgon då jag åker till mormor. Hoppas ni håller ut!   

Ha det bäst,

peace   

LOVELOVELOVE!

Presentation


Agnes var namnet, tjejen som lever vardagslivet som vilken vanlig tonårs tjej som helst!
Råkar bara ha lite åsikter och tankar om diverse. Allt och lite till helt enkelt, enjoy!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011
>>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards