agnesviktoria

Inlägg publicerade under kategorin Foton tagna med Nikon D3000

Av Agnes Hedengård - 4 januari 2011 15:03

hejsvejs!


Nu har jag proppat munnen full med pizza och ska nu tugga & svälja all mosad pizza som befinner sig just nu i min lilla mun.   


Så vad har jag gjort idag månne? 

Jo, jag har suttit vid datorn. noshit

Nej men. Det har bara blivit datorn och det är ju mindre bra att jag är fastklistrad här hela dagen och inte gör något vettigare.   

Men jag har faktiskt laddat ner en testversion av ph (cs5) och tog min lilla tid till att göra olika headers till bloggen. Så som ni ser så har jag bytt, och den får vara där tills jag blir mer kreativ. För om man håller på för länge

blir det bara skit av allt..

Anyway, vad tycker ni?   

- Jag tål kritik, men denna la jag inte ner så lång tid på så var inte allt för elaka!


Om jag har tur så får jag träffa min älskade Albin idag också,

och tro mig det behövs!

Jag har känt mig ensam i nästan två dagar nu,

jag vet inte riktigt om jag är översocial. 

Men jag blir värsta down om jag inte får träffa te.x Susanna, Albin

eller någon annan. Det blir så tomt på något sätt. 


Nu ska jag nog äta upp det sista av pizzan sen blir det matteplugg,

men jag lägger nu upp de tre senaste headers jag gjort så kan ni gärna

säga vad ni tycker om dem! Kanske någon favorit?   


Ha det bäst,

peace   

 

 

    

Av Agnes Hedengård - 3 januari 2011 21:19

god kväll!


Nu är jag världens relaxade människa,

har precis tagit värsta varma duschen fick gåshud 24/7!    

lovely °


Så nu sitter jag här ännu en gång, lite smått trött men glad ändå.

För er som läste mina tidigare inlägg så var jag lite down to the hills,

men nu känns det bättre efter lite ritande, ke$ha och happy thoughts.   

Så inga mer klumpar i magen för tillfället i alla fall! 

Jag gillar detta med att blogga, 

det känns som om någon öppen dagbok eller något liknande.

Där man inte skriver hemligheter precis,

utan bara skriver ner sina tankar som man vill att folk ska se. 

Kanske det hela ''bloggvärlden'' handlar om?   

hehe 


Jag ville lägga in en video där jag är mig själv & visar mitt rätt jag.

Mitt rätta jag är då: random

Efter man lärt känna mig så fattar ni. Om ni nu vill lära känna mig?    

Mot folk jag inte känner så kan jag verka blyg till en början,

men o herre vad jag går igång fort & pratar. FORT.

Ännu en sak som är typiskt mig att jag pratar obeskrivligt fort!

Bra att veta innan ni träffar mig i IRL.

ANYWAY, jag spelade in mig själv där jag borstar tänderna.   

Behöver jag ens skriva något mer om det?


Malin min kära Malin har påpekat en sak som hon stör sig rejält på..

och vad är det kan ni undra?

JO, denna sjuka ''löshår'' epedemi! 

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det,

det är väl okej om man klipper till det och det ser ut som om det är ens eget.

Men om det är ner till fötterna, jag skrattar bokstavligen rakt ut.

Det är ju inte snyggt på något sätt? FAKE!

Men det värsta är när man har sjukt långt hår och så klipper man det kort

OCH sen köper massa löshår. Jag bara: W to the T to the F?!   

suck

Juste, jag har ju som sagt gjort om bloggen lite smått.

Såhär får det se ut tills jag blir lite mer kreativ,

men alla bilder är tagna av mig och

''Peace'' ritade jag och redigerade själv.   


Nu är jag i stort behov av en kram också, en big bamse kram vill jag ha. 

Känner mig ganska liten for the moment. 

En Albin kram, saknar min älskling!


Ha det bäst,

peace   

godnatt!


Av Agnes Hedengård - 2 januari 2011 17:04

hejhopp!


Nu sitter jag här och kollar igenom bilder ifrån min systemkamera och hittade 

en så kallad ''före & efter''-bild på mig på nyår.

Innan jag sminkade mig & efter. O HERRE, vad besviken jag blev på mig!

Jag överdrev allt för mycket med sminket, helt klart.   

Nej, framöver så ska jag bara ha mascara på mig ifall jag ska ''ut'' någonstans!

Samtidigt är det ganska komiskt, för knappt ett år sen så kunde jag inte visa mig utan smink och nu går jag osminkad varje dag. 

Växt upp kanske?   

Nu säger jag inte att jag är anti-smink på något sätt då

jag tycker det kan vara riktigt snyggt.

Man kan liksom göra så mycket med smink på många olika sätt,

så ta mig inte på fel sätt när jag skriver som jag gör.

Jag vet inte, men när någon säger att jag är söt eller liknande och jag är osminkad så känns det mer troligt och äkta. Än när någon säger att man är söt när man är dränkt i smink. Fast om man gör sig fin för en fest t.ex och någon bara:

'' Shit, vad snygg du är! ''

Då kan man ändå ta emot den komplimangen för då har man ju gjort sig extra fin för just den kvällen. Lite invecklat allt detta kanske,

men så ser jag på det hela.   


Jag har i alla fall sett klart filmen, och nja den var inte alls så bra som jag trodde.

Helt okej tidsfördrift så att säga!   

Sen har jag pluggat lite matte och har kommit fram till att jag ska räkna två stenciler (som jag fått) varje dag. Så blir jag klar med dom innan skolan börjar!

Ganska så nice då, men jag gör det helt på fri vilja. Inget måste att vara klar innan skolan börjar igen. Menmen, jag är som jag är!   


Nu är min underbara Albin på väg hit, så det ska bli riktigt mysigt

att få umgås med han igen! huhu :3

Vi får väl se vad vi hittar på,

men oavsett vad det blir så blir det awesome.   


Ha det bäst,

peace   

  


Av Agnes Hedengård - 26 december 2010 16:06

hejsanhoppsan!


Jag var på stan med Malin och fick pratat lite med henne, 

och jag trodde jag hade åtminstone 200 ;- på mitt kort

men det visade sig vara 20 kr!   

Så det blev ingen shopping idag för mig men Malin fick sig köpt några småsaker,

jag fönster shoppade mest. Alltså jag noterade saker som kanske var värda att köpa då jag har med mig pengar. Jag hittade faktiskt en del saker som var sjukt intressanta & lite aggy style.   


Sen i morgon blir det karlstad med Susanna eller stan här i Arvika, 

oavsett så ska vi ha awesome KUL! 

Jag har så sjukt många minnen med den här moppen, 

vi träffades för cirka 6 år sen. OH HERRE!

Vi trodde vi kunde styra vädret, vi var krigsbrudar, vi var superstarka,

ja vi är oslagbara och mycket mera därefter!   


Nu ska jag keka lite middag, hade tänkt skriva värsta inlägget om lite saker som jag funderat på os.v Men det får bli en annan gång! 

Sen senare sticker jag till Albin, kanske uppdaterar senare där!   


Ha det bäst,

peace   

puss på dig moppa!   

Av Agnes Hedengård - 25 december 2010 13:08

tjohejsan!


Nu har jag vaknat efter en dryg natt, då jag har bara användit en näsborre att få in syre igenom så jag är ganska så trött fortfarande.

Har suttit framför TVn och drygat såg även på kalle & chokladfabriken.   

Lite småmysig film sådär!


Idag ska jag vara med Susanna och vi ska åka pulka hade JAG tänkt,

och så ska vi bara umgås och ha det meget kul som vi brukar ha!   

Sen ska vi även vara på måndag så ska hon sova här eller tvärtom

,men framförallt så ska vi shoppa som aldrig FÖRR på alla dessa mellandagsreor!

heheheheh 

Bilderna på alla julklappar kommer in i morgon förmoldigen, orkar inte lägga in dom idag men jag kan rabla upp lite av det jag fick;

* USB- drivet kylskåp ( rymmer en 33 cl colaburk )

* Köttätande växt (odlar självmant)

*  ELLE tidning inkl. Bröllopsfotografen

*  En orange awesome klocka

* Två CD skivor - /skriver namnen på dom senare

* Locktång

* Parfym, duschgrejor, kläder & pengar!

Sen fick jag säkert något mer.   


HELT OKEJ JULAFTON, saknar dock den där glöden som man hade när man var liten det är inte samma sak längre det här med ''julen'' enligt med och susannski.

MEN idag ska jag & susanna vara americans och fira some christmasone more time and feel that christmas spirit!   

En liten kul grej igår, ni vet alla svenskar sitter ju framför

kalle anka klockan tre prick? Det gjorde våran familj också men direkt då det var slut så satt vi ihop trängda i soffan och såg på ett julspecial avsnitt av Family Guy det var sammma som jag såg hos Albin. :3

Men alla i min familj älskar Family Guy lika mycket som jag så

det kanske borde bli en ny tradition?   


Nu ska jag kontakta Susanna och göra mig lite fresh,

hoppas ni haft en awesome jul!

Ha det bäst,

peace   

 

Av Agnes Hedengård - 23 december 2010 13:20

tjena!


En liten ursäkt för att jag inte skrev mer igår, men jag stack precis till Albin då jag började skriva och så orkade jag verkligen inte sitta hemma hos han och skriva inlägg till bloggen så ja. Men här kommer iaf ett litet inlägg! :3


Igår hemma hos Albin så gjorde vi inget sådär speciellt, vi bara sumerade veckan och vad som hade hänt os.v Sen så såg vi på ett såntdär extra långt avsnitt av Family Guy då strömmen går så berättar dom en Star Wars berättelse.   

Sen så blev vi bara allmänt övertrötta och skratta åt saker som man

vanligtvis inte skrattar åt. huhu

Idag ska ska jag dit igen för att vi ska ''byta julklappar'' och även öppna dom

idag tillsammans, busigt! 

Fast det beror ju på om han vaknar han är värsta sjusovarN.   


Jag har varit flitig hela morgonen och städat mitt rum,

och har inte ens fått i mig någon frukost.. 

Men jag är ändå ganska så stolt över mig själv!

För först så vaknar jag och får ett sms ifrån mamma som är hos mormor tillsammans med min bror att jag ska packa in julklappar åt henne. suck

Men jag gjorde som hon sa sedan så såg jag mitt motbjudande rum och suckade ännu en gång och började plocka runt, damma bort damm, torka hyllor m.m

Så resultatet blev alltså?

TOPPEN!

Bytte lakan o allt i sängen så bytte jag även till duntäcke, det är ju fan minusgrader på mitt rum.   


And guess what? 

DET ÄR JULAFTON I MORGON! :D

Känns så overkligt, är det bara jag eller är det så att när man blir äldre så blir det julafton snabbare?

För när man var liten så väntade man ihjäl sig innan julen kom, men nu när man jobbar & sliter som ett djur varje dag i skolan så POFF så går det hundra jul-filmer på tvn, och det är ''jul'' erbjudanden i stan & ''last christmas'' hörs överallt!

Jag vet inte om det är en bra eller dålig sak, 

men jag känner mig inte förberedd för julen ännu.

MEN idag ska vi i alla fall klä julgranen, precis i sista sekund!   


ps. jag älskar julklappar , och nu har jag skrivit ordet ''jul'' 9 ggr.

Ha det bäst,

peace   

   notera min trasiga byrålåda -

Av Agnes Hedengård - 12 december 2010 11:10

tjobajs! 


Nu sitter jag här efter en god natts sömn. 

La mig vid ett eller något då jag stannade uppe och kollade

på Sex And The City med mamma.   

Känner mig fortfarande sjukt trött men jag är ändå utvilad, wierd.


Idag ska jag i alla fall till Albin och baka pepparkakor

och ha det allmänt mysigt! :3

Så det ska bli väldigt kul

, men först ska jag få i mig lite frukost, se på PH avsnitt, plugga m.m    

Jag ska även inviga mina nya mysiga vinterskor som jag gillar skarpt! 


Bara jag som älskar Septembers omgjorda version av Mikrofonkåt?

Den är så sjukt bra, jag har lyssnat på den om och om igen sen jag vaknade kan dock inte sjunga med i texten. Hon är ju värsta ninja när hon sjunger, så jag bara: ...VIETNAMN..SLACKTARE...mhhhmm.. MIKROFONKÅT!   

- Blir sjukt stolt då jag sätter ordet mikrofonkåt

I morgon är det även Lucia sen så ska vi ha något som heter ''lussekampen'',

en liten tävling där klass mot klass möter varandra i olika grenar!    


Har inte mycket mer att skriva nu så jag skriver senare. 


Ha det bäst,

peace   

    

Av Agnes Hedengård - 4 december 2010 14:27

TJA!


Nu har jag varit inne på datorn i nästan 4 timmar, höhö.

Frukost orkade jag inte göra heller så det blev ett stort glas juice! goett

Jag har även fått tag på Albin och jag ska förhoppningsvis snart få åka till han då han håller på att göra sig i ordning, det tar längre tid för han än för mig. 

Men han är söt oavsett så han behöver inte göra sig ''fin'' för mig

,då jag kommer helt trashy med mjukisar och död fisk- face !    

Aja, jag ska i alla fall sova hos han så det kommer bli väldigt

mysigt som vanligt. :3


Sen så har jag lite funderingar över diverse, hehe jag och mina små ''funderingar''.

Jo, jag har tänkt när folk säger till någon:

''Fy fan vad fula ben du har''

Asså jag blir så förbannad, för det är inget man kan göra åt.

Man är så föralltid liksom? Det vore väl lite 'lindrigare' om man nu blev utsatt för sådanna saker att den personen sa något om ens kläder.

Klart man blir ju jätte ledsen & förbannad.

Men en tröja kan man ju göra hur man vill med?

Om någon sa något sånt till mig så skulle jag fortsätta och använda den tröjan och skita i den personen som sa så.

Men att någon säger att någon är ful?

Asså det tyder ju bara på att ''mobbaren'' är väldigt avundsjuk på sitt offer.

Istället för att man ska slänga ut nertryckande kommentarer kan man väl bara skita i den personen. Du blir inte finare själv på något sätt av att säga så.

Om man nu tvunget måste säga något så håll det för er själva, för helvete!

Det är ganska sjukt att ett sådant litet ord som ''ful'' kan ställa till med så mycket!

Alla är vi olika, det är något man får acceptera vare sig man vill eller inte.


Skriver kanske senare ikväll -


Ha det bäst,

peace   

  

Presentation


Agnes var namnet, tjejen som lever vardagslivet som vilken vanlig tonårs tjej som helst!
Råkar bara ha lite åsikter och tankar om diverse. Allt och lite till helt enkelt, enjoy!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011
>>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards