agnesviktoria

Inlägg publicerade under kategorin Foton tagna med Nikon D3000

Av Agnes Hedengård - 22 november 2010 15:50

hejhopp!


Skolan var allmänt deprimerande men det gick väl bra ändå. Jag kände dock att mitt humör inte var riktigt på topp, jag har väl ett såkallat pms- humör just idag.

Stör mig på allt och alla helt enkelt!

Anyway.

Jag känner att det går mega bra för mig i skolan för tillfället och det känns ju underbart! 

Så jag ska bli en riktig pluggis nu och pluggapluggaplugga så jag kommer in på gymnasiet. Min plan är att jag pluggar matte varje dag, behöver inte vara så länge men bara lite varje dag så kommer jag snabbt framåt.

Sen så gör jag såklart återstående läxor som skall bli  gjorda & klara.   


Så idag blir det råplugg med matte som sagt och tyskan,

för att jag har proveli prov i det på onsdag. 

Vore absolut inte fel och sätta ett VG på det alltså, men jag gör mitt besta!   


Nu ska jag äta en billy pizza och se på ett Glee avsnitt sen blir det super plugg alá agnes von hedengård.   


Senare kanske jag även skall gå på bio, HEHE.

notera kanske -


Ha det bäst,

peace   

  

Av Agnes Hedengård - 21 november 2010 17:32

shalabajs!


Igår sov jag som sagt hos min underbara Albin, och vi hade sjukt kul som vanligt. 

Men tiden går fort när man har kul, right? 

Vi somnade inte förens halv fem i morse, men då vi tillslut somnade så vaknade vi tjugo över tolv. Då gick vi upp för att äta lite frukost, sen så cyklade jag hem för jag och mamma skulle ju ta en liten tripp till challa. Jag skulle till Rusta för jag hade sett att dom sålde ''SillyBandz'' men ikke då. Dålig service. För jag kollade igenom hela affären där jag kunde tänka mig att dom fanns. Hittade inga alls. 

Jag frågade då i kassan, men dom bara:

'' Hittar ni inte det i affären så har vi det inte ''

MEN JAG VET JU INTE OM NI HAR DET ELLER INTE, JAG KAN INTE ERA FKING AVDELNINGAR UTAN TILL!

Så jag blev lite surmus. 

Då gick vi till centret och kollade runt på kläder m.m. 

Men allt var helt dött, fanns verkligen inget som ''lockade'' mig.

Haha, men på ÖoB så fick jag syn på ''Twilight''- filmen den första. 

Mamma tyckte att jag lika gärna kunde ha laddat ner den men jag tycker det är mycket coolare att ha alla DVD fodral.

Det är också mycket bättre kvalité och lagligt!   


Så jag fick min vilja igenom och en twilight film & en tandborste trillade ner i kund-korgen. Den tredje filmen ska också ha kommit ut,

den MÅSTE inköpas! 


Nu har jag precis duschat och jag funderar på om jag ska se twilight filmen, för det var ett bra tag sen nu jag såg den. hehe

Borde även plugga lite matte,

men det gör jag senare kanske innan jag ska lägga mig och sova.

Men det är lite knepigt detta kapitel så Camilla ( min matte/ gympa- lärare) får ta och hjälpa mig mer i morgon istället!   


JUSTE sillybandz är världshistoriens coolaste gummi-armband ( enligt moi )!

 http://www.sillybandz.com/



Ha det bäst,

peace   

  

Av Agnes Hedengård - 20 november 2010 13:08

hallojsan!

lyssnar på feliz navidad och mår bra §


Ganska så clean lördag då, sov sjukt gott. 

Jag skulle egentligen ha följt med mamma till mormor men jag orkade verkligen inte. För om man ska åka till mormor som bor 7 mil härifrån så ska man åka på fredag och komma hem på lördag, för då kan man sova ut från lördag till söndag. Känns som om lördagen går till spillo liksom. Men jag slapp att följa med, så nu är jag ensam hemma. Ingen mamma & ingen hund. Dom kommer hem i morgon, och då ska jag & mamma förhoppningsvis ha en shopping dag i charlottenberg. 

Jag har nämligen spanat inte lite grejor som behöver inköpas!   

Nu undrar ni säkert varför jag valde att vara helt ensam på en lördagskväll i sveriges läskigaste hus? (enligt mig)

Jo, ni förstår jag ska nämligen sova hos min bedårande pojkvän! :3

Om han någon gång vill vakna, värsta sjusovar'N^ i världen så det finns inte. 


Så det ska bli supermys i alla fall, det är som mysigast att vara med varandra då det är svin kallt ute och så sitter man inne där det är sjukt varmt och håller om varandra! huhu   


Nu ska jag försöka få tag på min björn till pojkvän som tydligen gått i ide och jobba lite med matten!   


Ha det bäst,

peace   

   


Jag passade även på att ta lite kort när nu snön ändå är här och hälsar på! 

Av Agnes Hedengård - 18 november 2010 16:39

TJOFRÄS!


Jaha ja, då sitter man här igen. no shit 

Anyway. Dagen har varit pretty good faktiskt kändes som om jag nailade hemkunskaps provet så det känns la gött, sen så hade jag matteprov också och det gick väl som det gick. Får säkert IG brukar vara så. Men ni ska bara veta vad jag kämpar och sliter med denna jävla matten som bara segar ner sig. Hatar mig själv för att jag var så himla lat i åttan. urk

MEN på ett eller annat sätt ska det där underbara G synas på mitt slutbetyg annars så ger jag upp. Kommer sluta ''leva livet'', ska bo med mina föräldrar tills jag blir femtio. Albin kommer ju knappast stanna kvar med galna-IG-barnet.

ursch gör ont i mig när jag skriver så.   

Jag älskar dig Albin och jag kommer aldrig lämna dig, hoppas du inte tröttnar på mina deprimerande bajsbarn personlighet!

SÅ kommer i alla fall mitt liv se ut om jag inte får godkänt i matte.


Aja, efter skolan så tog jag följe med Martin och fick se insidan av hans hus väldigt fint hus måste jag säga!   

Sen åkte vi vidare till Mattis, sedan till ICA fast då åkte Martin till intersport. 

Jag och Mattis trippade runt lite på ICA sen så köpte han en B&J's till mig

,väldigt snelt av han!   


Kommer inte kunna träffa Albin idag heller för han har jobbar sen så ska han ha prov i C++ i morgon! :x

suger bap.

Men vi skulle troligtvis ses i morgon så blir jag happyface igen

, för i morgon råkar det också vara en väldigt speciell dag! :3


Nu ska jag ladda ner alla twilight filmer, plugga på engelskan som vi har något ''test'' på i morgon. Får väl se hur det går! 

Skriver mer senare i kväll.    


Ha det bäst,

peace   

   random pic.

Av Agnes Hedengård - 13 november 2010 18:53

tjofräs!


Natten hos älskling har varit lika mysigt som vanligt, 

jag älskar dig Albin Nilsson glöm aldrig det!


Förut då jag var ute och gick med hunden samtidigt som paramore dånar in i mina öron. Så började massor av tankar flöda omkring i mitt huvud. Jag tänkte tillbaka för ett par år sen då jag var i full depression och var allmänt självmords benägen. Så tog jag ju till med hårdhandskarna och skärde mig i handleden. Jag utsatte min kropp för onödiga saker. Då jag kanske gick upp för en trappa så slog jag med mening lite extra hårt i ett trappstegs hårda kant. Sen så då man tycker en lektion i skolan är så jävla dryg så händer det att man vränger i huvudet i bänken, jag gjorde det dubbelt så hårt. Bara för att jag trodde skadorna skulle få mig att tänka på annat, glömma allt dåligt. Men detta orsaka bara minnen för livet. Det är bara sekunden man sitter där med kniven i handen och skär i sin handled. Man ser blodet rinna ner långsamt. Det är då det känns bra. Men allt det försvinner direkt blodet rinner lite allt för snabbt. Man får panik, tårarna rinner från ens kinder och man hatar sig själv bara ännu mer. Jag känner mig så patetisk som ens gjorde något liknande, men man tror ju att smärtan ska läka alla sår. Istället så blir man ärrad för livet. Ärren kanske inte just sitter på armen, nej dom psykiska ärren sitter långt inne i ens undermedvetna. De värsta såren sitter djupt in i hjärtat.

Jag vet inte, men någonstans så var det bra att jag gjorde det. För varje gång jag blir liten och deprimerad så susar ärren framför mig. Dom får mitt hjärta att slå hårdare och hårdare. Min kropp stoppar mig och säger till mig att jag bara skadar mig själv. Tanken har även slagit mig om döden. Jag fruktar döden ganska mycket nu för tiden. Varje gång jag går förbi tågstationen eller ser ett tåg passera förbi så spelas en bild upp i huvudet där man hoppar framför tåget och allt bara blir svart. Få slut på allt. 

Men alla dessa hemska tankar har fått mig att inse att jag har så underbara människor omkring mig som faktiskt bryr sig om mig ifall något skulle hända med mig. Men så var det inte för ett par år sen, jag kände mig så ensam. Jag var den där som bara hängde på alla olika gäng. Jag kunde aldrig gå min egen väg för då skulle jag inte ha några att vara med. Ingen skulle bry sig ifall jag försvann.

Trodde jag då. 

Jag har blundat för min familj, har inte tänkt på att dom jag älskar mest har varit närmare än närmast. Hela tiden. Jag levde i min egna värld där alla hatade Agnes.

Alla vill till himmelen men få vill ju dö.


Nu går jag min egen väg, klär mig som jag vill och gör som jag vill.

Jag kommer aldrig kunna komma ifrån depressionen men att veta att jag är älskad får mig att vilja leva för evigt. 

Tack för att ni finns, förlåt om jag har varit ett pain in the ass jag är bara orolig för att förlora er!


Som sagt nu mår jag bra, jag försöker gå vidare men ärren kommer vara där för evigt och det är inget jag kan göra åt. Men det viktigaste för mig att jag älskar livet igen!   


Ha det bäst,

peace   

    

Av Agnes Hedengård - 10 november 2010 22:22

HEJ!


Förlåt för lite dålig uppdatering, men igår hade jag allmän PMS och i dag har jag haft fullt upp.

Så låt mig få förklara:

Jag vaknade halv åtta, skolan börjar fem över. Jag slängde på mig det ultimata slapp-kläderna i hela universums historia och hänger på pappa då han skulle skjutsa mamma till jobbet. Går till skåpen, får se på mitt schema att vi har biologi första timmen! yey

JAJA. Så jag gjorde provet och det gick väl la bra. Hade kunnat gått bättre tror jag, menmen jag fixade det mesta i varje fall. Vi har missat två matte lektioner i rad nu på skolan också. Det stör mig ganska mycket, för hemma har jag inte hunnit jobba med det för jag pluggar på prov som en galning. Så på matte lektionerna försöker jag brassa på så gott det går.

MEN så har dom gått bort nu ,jag får köra hårt i morgon istället.   


Efter skolan så åkte jag med bussen in till stan och gick runt tillsammans med Pat & Jessica, hade allmänt trevlish! Vi alla tre går på dans så ,vi gick upp till katedralen och dansade lite street. HUHU.

Men det var sjukt svårt och jag ser ut som en åsna som försöker lära sig att gå på två ben. Inte lätt det där. Efter dansen så gick jag förbi Albin snabbt och stannade där knappt en timme. Alldeles för kort för min del, menmen båda har prov & läxor. Det var ändå sjukt mysigt att få se & träffa han, och på fredag så ska jag sova där. SÅ jag känner att denna slitsamma vecka har sin belöning trots allt! :3


Har nämligen ett prov på fredag också i samhällskunskap om Sveriges ekonomi, wünderbar! JAG orkar verkligen inte, men nu har jag skrivit hälften av alla instuderingsfrågor i word. För jag kan knappt se min egna handstil, jo klart jag kan men enklare att se datorns rena skrift istället för utkletad blyerts.   


woops klockan blev väldigt mycket såg jag nu, på så kort varsel? AJA   


Resten av frågorna får skrivas klart i morgon helt enkelt!

Så ska jag försöka och lägga mig & sova nu, undvika att vakna halv åtta. Fast det blir ju svårt att ''hålla''. Jag tar dagen som den kommer helt enkelt! 

Snart fredag såatte, huhu.   


Ha det bäst folket & godnatt,

peace   

  

Av Agnes Hedengård - 9 november 2010 17:34

hejhopp!

hade skrivit ett inlägg för cirka två minuter sen på nästan en sida, men så mitt i allt ska pappa råka ta ur sladden ur datorn. u know the feeling 


Jag blev så sjukt deprimerad nu orkar inte skriva om allt igen, mår bara bajs.

Kan låta hysteriskt att vara det över ett blogginlägg bara men jag blev verkligen helt förstörd. Jag tyckte jag skrev så bra och fick med allt jag ville så bara. Borta.

Så jag kortar ner det och skriver bara lite smått.


Jag är trött, vill bara skita i skolan. Prov i morgon suger skit. Var på farmtidståget idag helt okej. Det snöa idag- no shit. Träffade Albin snabbt också och fick pussat på han, hade jag inte träffat han idag så skulle jag var hundra gånger så mer deprimerad. Puss på han! ♥♥



Ja detta sög ju, hade skrivit så bajs mycket och nu fick jag bara lust att sluta blogga 4 life. Blev så sjukt irriterad URSCH.


Skriver jag inte mer idag så hör ni mer av mig i morgon,

ha det bättre än mig!

peace   

  

Av Agnes Hedengård - 8 november 2010 16:08

tjatjaao! 


Jag kommer hem ifrån skolan i hopp om att skolkorten kanske kommit, och där på bordet ligger ett photomic kuvert så jag slänger av mig grejorna och öppnar kuvertet. Där i låg en skolkatalog jag bläddrar fram till kyrkebyskolan och ser till min lilla förvånelse ATT 9A & 9B ÄR INTE MED! Men 9C & 9C är så klart med, men hur i helvete kan man missa alfabetets två viktigaste bokstäver? Jävla retard som satt ihop katalogen iaf, han/hon ska stämmas så så så hårt! Inte nog med att två klasser är borttagna så är även elevrådet & ''friends'' inte heller med.

ASSÅ pulsen är skärd hårdare än hårdast! 

Jag vet jag ser ut som mr. donkeyface men c'on jag vill ju ändå visa att jag finns, lever och existerar på denna jord! ursch   

Anyway så skulle jag kolla vidare i kuvertet och ännu mera otur inga kort på mig?

Så dom kommer väl om cirka tre år eller något. Men jag har en teori om det hela både A & B tog kort en vecka senare än alla andra, för vi hade prao. 

MEN det ska inte vara något hinder?! jävla bananer


Nu ska jag tömma diskmaskinen få i mig något som mättar min bokstavligen lilla mage, then I start to pluggish! 

Har biologi prov på onsdag och det finns inga ord för det hur jobbigt det är. Och då menar jag värre än ordet ''jobbigt'', MHM tänk er det värsta ni kan komma på jaa där ser ni att skolan är inte en dans på rosor. 

En dans på rosor borde göra så sjuktgalet ont dock

, smart poet där som kom på det.   


DAGENS HÖJDPUNKT FICK VG - PÅ FYSIKPROVET! 

Ja jag vet jag gjorde tidernas minsta minustecken men det spelar ingen roll i detta sammanhanget.

  

JAG FICK VG! fy sjutton så glad man kan bli :>


I morgon ska vi på något som heter framtidståget också på das solberga!   

skriver mer om det sen


Ha det bäst,

peace    

  



Presentation


Agnes var namnet, tjejen som lever vardagslivet som vilken vanlig tonårs tjej som helst!
Råkar bara ha lite åsikter och tankar om diverse. Allt och lite till helt enkelt, enjoy!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011
>>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards