agnesviktoria

Alla inlägg under februari 2011

Av Agnes Hedengård - 28 februari 2011 14:35

Shuu-lu-lu-luu!


Nu sitter jag och (försöker) göra något som liknar fransk manikyr på mig själv,

samtidigt så hörs Regina's ljuva röst genom högtalarna. lovely! 


Jag har även fått tag på min sjusovare till pojkvän som bara sov till 13.00 idag,

jag måste säga att jag är riktigt imponerad.    *applause*

Så efter att han har lyft lite ''skrot'' som han utryckte det så väl, 

så kan jag ta på mig ytterkläder och pallra mig över dit. 

Jag får se vad vi 2 hittar på hemma hos han, men vi hittar alltid på

något skoj tillsammans. Förutom att jag kommer attackera han

med pussar då vill säga. ;3

JUSTE, jag städade mitt rum!

Jag kände mig riktigt duktig faktiskt,

som la ner så mycket omsorg och tid på det.

Så resultatet blev ett frescht rum och en svag doft av min parfym.   

Tvättkorgen som först var halvfull är nu snart ikapp med Eiffel tornet i den

franska staden Paris. Jag som själv varit längst upp i det tornet, vet mycket väl att det är väldigt högt. Såå mammsen har något att ta tag i när hon kommer hem,

4 sure! hehehe

Och ja, jag är mycket ovetande om hur man tvättar så där efter går jag inte nära tvättmaskinen vi har här hemma. I'll leave it all to mum!   


Nu ska jag skynda att fixa andra handens naglar,

alla vet vi ju hur det kommer gå när man ska pensla på nagellack med vänsterhanden eller ja den motsatta handen till den man skriver med. 

Katastrof!   

Ha det bäst,

peace   

pretty cool, huh? 

Av Agnes Hedengård - 28 februari 2011 09:59

hejhopp!


Nu sitter jag och försöker hitta på något kul, men det går lite segt. 

Jag har inga ideér alls, det är helt tomt i min lilla hjärna.  

Mamma tyckte att jag skulle ta och röja på mitt rum då det (woooow) ser helt förjävligt ut. Det är bokstavligen ett bombnedslag, menmen får se hur det blir!


Idag ska jag i alla fall träffa Albin som sagt, såå det ska bli superkul! :3

Men vad ska jag skriva om tro?

Jag kan väl ta och göra den traditionella ''Diss & Hiss-en'':

DAGENS DISS   -

September's låt mikrofonkåt på engelska,

asså den suger totalt! Den blev bara fjollig på något sätt. urk

DAGENS HISS   -

Den går nog till alla dessa vårkläder, jag vill bara köpa mer & mer.

Man längtar ihjäl sig efter att få känna värme & slippa pulsa i denna snö! 


Haha, ja det där gick ju som det gick.

Nu kände jag mig verkligen som värsta bloggar'N, cool jag.   

Men nu ska jag nog ta tag i bombnedslaget(mittrum)& frescha upp mig lite!   

Ha det bäst,

peace   

ca-aan u feeel the LOVE 2-night? 

Av Agnes Hedengård - 27 februari 2011 21:08

hejpåer alla nattugglor!


Nu sitter jag och bara mår bra, det är som ett stort svarthål som bott inom mig nu har försvunnit för gott. Känslan av att allt kommer bli bra, det är nog en av världens bästa känsla en människa kan få uppleva!


Så än en gång gott folk så håller jag på med ett HEMLIGT projekt.

Eller okej, det är inte så särskilt ''hemligt'' kanske.. men resultatet kommer i alla fall bli awesome. Det känner jag på mig!

Exakt ''vad'' det är får ni inte veta förens tills det är färdigt så att säga.   

Anyway, så är det sportlov gott folk! yeeeeey

Jag har för mig att lovet ligger olika beroende på vart i Sverige man bor i.

MEN det är ganska så sweet att inte behöva känna denna fördömda skolstress,

alla behöver vi lite ledighet. Det är nyttigt!

Vad ska man då hitta på under lovet månne?

Jag har faktiskt inga speciella planer sådär, men jag vet några saker som står på schemat i alla fall:

* Vara med Albin, ofc! ;3

* Treffa Susannski :>

* Treffa Sofie :>

* Tjejkväll med dansgänget (Nella,Jessica & Pat) :>

* Maybe träffa Malin eller Simone? :>

Ungefär så ser det ut, ganska chill.   

Tar dagen som den kommer helt enkelt, men i morgon ska jag i alla fall umgås med Albin efter att inte ha sett han på exakt 7 dagar. Så det ska bli supermysigt att få träffa han igen, huhu! ;3


Men nu ska jag inte ta mer av eran tid (ni som nu läser detta) utan låta er ha en fortsatt trevligtrevlig söndagskväll, kanske ni ska se på Oscar galan som är i natt?

Jag ska försöka i alla fall, fast med tanke på att jag fortfarande är lite rasslig..

kanske inte.   


Ha det bäst,

peace   

hehe.

Av Agnes Hedengård - 27 februari 2011 15:21

HEJ!


Förlåt men nu är det så att jag inte orkar. 

Bloggen tar för mycket plats, nej fy satan så tråkigt det är att blogga!

SKOJA. Jag har varit hos mormor, därefter inget internet.   


Men nu är jag på fötter igen som ni märker. hehe

Så jag har liksom 1000 saker att skriva om men det skulle bara ta evigheter att skriva så det får bli en sak i taget. Jag var ju hos min mormor igår like I said. 

Dagen igår:

Min mormor bor mot Töcksfors/Årjängs hållet så det tar cirka en timme att ta sig dit, så det är alltså ganska så långt. Väl i Töcksfors så har dom ett shoppingcenter precis som det i Charlottenberg. Så jag & mamma stannade där för att gå in och små shoppa lite. Medan pappa tog en tur utanför centret tillsammans med våran lilla hund. Väl inne i centret så fick jag världens BINGO på Bik Bok, 

med ''bingo'' så menar jag att jag hittade en hel del! 

Det blev ganska dyrt men det löste sig, så jag fick köpt:

* Läder svart väst/jacka (inte äkta läder givetvis) 
* Ett  basic blått tunnt linne

* Ett par coola jeans-tights. LOVE THEM!

Sen så fick vi en liten ''goodie-bag'' för vi handlade över en viss köpgräns. 

I den fanns det 3-4 smycken från Bik Bok. Inga fel där!   

Sen köpte mammsen en väska åt sig själv som hon hade varit på jakt efter. 

Väl hemma hos mormor så har vi bara degat framför tvn och

umgåtts med mormor!   


Nu ska jag ta ett VARMT bad sen blir det Big Brother, hehe. 

Det är underhållande, okej?   

Ha det bäst,

peace   

  

bara för att jag tycker lady gaga är galet snygg & är king på att sjunga!

Av Agnes Hedengård - 25 februari 2011 13:35

hejhopp!


Förlåt. 

Jag ägnade tiden till att plugga och att ägna 5-10 minuter till ett blogg inlägg hade jag absolut inte tid med igår. Ingen lust för den delen heller.  


Men hej på er, hur mår ni?  

Jag mår för tillfället bra. Igår mådde jag väl mindre bra men det

mesta är löst i alla fall. Så varför var jag tvungen att plugga som en gnu igår?

Jo, jag hade nämligen ett fett religions prov idag så jag ville inte ägna tiden till att sitta på datorn 4 ever.

Jag satt kanske en halvtimme snabbt framför datorn,

då kund jag ju klämt in ett inlägg. Men hur intressant skulle det vara på en skala om jag inte alls var på humör? Så nae. 

Geografin fick jag btw G på om jag inte redan sagt det,

sen matten gick som det gick. Men keep fighting är vad jag gör så

,än är det inte slut.  

Religionen gick la bra tror jag, hoppas på det anyways. Sen så det alla har väntat på att jag ska säga så är det: SPORTLOV!  

Så obeskrivligt underbart, jag bara njuter av varje minut av frihet. LOVELY!

Fredag, vad ska man hitta på idag.. 

Albin ska göra annat, så för en gångs skull så är jag inte med han på en fredag.

Det känns sådär sjukt jobbig/skumt/ovanligt. För vi tillbringar alltid tid tillsammans direkt till helgen. Men jag hoppas vi ses snart för som jag saknar han, 

håller på att skrumpna ihop till en ask-hög. Känner mig totalt ensam utan Albin,

saknar dig älskling! :'c 


Skriver mer sen då min skoltrötthet runnit av mig.''  ''

Ha det bäst,

peace   

en happyface bild på mig som jag aldrig sett förut. suprisesuprise

Av Agnes Hedengård - 23 februari 2011 19:00

hejhopp!


Bara rent ur mina tankar: Fatta vad rebelliskt och bara komma till

skolan i linne & kortbyxor? Typ att strejka för vintern och all dess varma kläder.

Eller bara jävligt idiotiskt då man förmodligen kommer frysa ihjäl. hehe

a good thought, right?   


Jag har skrivit ner alla G frågor för Religionen,

sen så har jag små tränat lite grann.  

Men det blir mer intensivt då jag ska lägga mig i sängen. HAHA.

Alltså innan jag sover så ska jag träna på religionen ''intensivt'', så fel det kan bli.

hehehe

Så det löser sig allt!    

Förut var jag lite dep-face men nu är jag lite bättre i humöret, då jag har hittat min passion i livet. And what's that u ask?

DANS

Att bara släppa loss här hemma till hög musik och göra sina egna steg, 

asså det är så obeskrivligt underbart. Jag blir så glad och energisk, 

jag tänker mig en scen framför mig och bara lever in mig i mina tankar.

Kan låta helt galet men jävel så kul det är!

Jag har alltid varit en sådan person som alltid gör på mitt sätt, 

jag tycker inte om när jag ska göra bestämda saker utan jag vill göra

en sak på mitt sätt. Därför hatar jag när folk säger att jag gör fel,

fast ibland kanske det är bra då man får höra att man gör fel? Njae, jag vet inte.

Men jag hoppas ni fattar vad jag menar!   

Love to dance anyway, tralalala!


Nu ska jag se på ''halv 8 hos mig'' sen ''Masterchef'', under det så ska jag lägga in lite pluggeliplugg också. Men det löser sig som sagt sen i sängen!    

hehehehe


Ha det bäst,

peace   

mina ögon, ibland så blir jag bara störtförälskad i dom.

- Egenkär? Nae, men det skadar inte att hitta positiva saker med sitt utseende!

Av Agnes Hedengård - 23 februari 2011 14:44

hejhopp!


Nu ska jag snart sätta mig med Religionen och med snart så menar jag efter jag skrivit klart detta inlägg. Det är typ över 40 frågor?   

urk.


Dagen idag skulle egentligen spenderats hemma men eftersom jag missade så mycket av förra veckans studier så måste jag gå till skolan. 

Jag mår ju piss, men försöker inte tänka på det och bara vara ''glad''. 

Det funkade till en viss del men mitt humör var väl lite upp och ned

måste jag nog tillägga. Hoppas denna skiten till förkylning går över, 

medicinen gör bara allt värre. (känns det som)

Lektiorna gick väl bra, dryga med o.k   

Sen så är det värsta hysterin på skolan då ansökan till gymnasiet ska vara inne i morgon, jag har dock redan lämnat in min. Men jag blir så stressad av alla andra som springer runt och är stressade. Kanske inte springer men ja, u get the point.

För nu ska alla tydligen gå i Karlstad, jag har det som andra val.

Men nu vill jag gå i Karlstad mest för att slippa Arvika på något sätt,

åh jag vet inte.

Bara att göra som ens föräldrar säger och go with the flow. 

Efter skolan så skulle pappa egentligen hämtat mig för jag är ju SJUK och orkar därför inte gå hem. (får inte bli andfådd) 

Men så hade han så klart lektion så jag fick gå i alla fall. suck

Så in min ensamma tystnad ringde jag söta Bente och pratade med henne hela vägen hem. Det var väldigt mysigt faktiskt, vi pratade om skolan

och diverse saker. Så det muntrade upp mig rejält! :3


Plugga var det ja,

vi hörs senare my dear people!

Ha det bäst,

peace   

sickface on. 

Av Agnes Hedengård - 22 februari 2011 19:37

hejhopp!


Kortare inlägg har ni aldrig varit med om. 

Jo, nu är det så att jag mår inte bra alls. Det är nog penicillinet som spelar ett

spratt med mig, helt down to the hills är jag.


På tal om medicinen så kan den bara tas på en så kallad ''tom'' mage, 

så antingen så får jag ta den 1-2 timmar innan mat eller 1-2 timmar efter mat.

Så en big tumme ner på det!   

Det värsta är att jag är dret sjuk och måste åka till skolan i alla fall,

bara för att jag inte ska missa allt för mycket.

Sen känns det ganska ovärt att missa så mycket av veckan innan sportlovet,

men är jag totalt förstörd så får jag väl stanna hemma.

Hoppas denna häx-kur (medicinen) faktiskt hjälper också och inte bara äter upp mig från insidan.   


Nej, nu orkar jag inte blogga mer tyvärr. 

Hoppas ni har haft en bra dag folket och så avslutar jag detta med en underhållande tjej som bara är helt underbar!   


Ha det bäst,

peace   

Presentation


Agnes var namnet, tjejen som lever vardagslivet som vilken vanlig tonårs tjej som helst!
Råkar bara ha lite åsikter och tankar om diverse. Allt och lite till helt enkelt, enjoy!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards